مقاله آموزشی ادبیات و تصویرگری کتاب کودک…

دسته: زبان و ادبیات فارسی

حجم فایل: 37 کیلوبایت

تعداد صفحه: 28

چکیده:

ما مردم جهان مصمم به حفظ نسل های آینده از بلای جنگ هستیم. و ایمان خود را مجدداً مورد تأکید قرار می دهیم . و برای نیل به این اهداف دگرپذیری و زیستن صلح آمیز دیگران را مد نظر داریم. در شرایط کنونی جهان و بنا به تجربة مردم جهان برای دفع جنگ و خشونت، به عنوان یک امر حیاتی، امکان شناخت معنای دگرپذیری و مدارا او یا چگونگی رفتارهای تند و خشونت دار فراهم آمده است هیچ یک از این مفاهیم قابل شناخت نیست. مگر آنکه به معنای متضاد خود قیاس شود به عبارتی درک معنای این مفاهیم به درک سرگذشت تاریخی ملت ها بستگی دارد. تاریخ پرماجرا و سراسر تشنج اجتماعی سیاسی ایران، به تهاجم بیگانگان و درگیری و جنگ های خونین اعتراض و مرگبار مستبدان خودکامه آغشته بوده است. خاطرة‌ اعمال زور و خشونت در حافظة جمعی مردم ما از زمان هجوم اقوام ترک و سلجوقی، حملة عرب ها و هجوم اقوام ترک و سلجوقی، حملة‌ خانمانسوز – مغول ها و ویرانگری تیمور، گسترده اسکندر مقدونی، و دیگر مصیبت ها، نقش بسته است. حاصل این تهاجم و خشونت ها چون یک ارثیة شوم برای مردم ایران باقی مانده و این که مردم ایران چگونه در تنهایی و غربت به این همه فجایع را از سر گذارنده و موجودیت خود را حفظ کرده اند. بحثی قابل تأ مل است، اما بحث های ما روی بازتاب ابعاد آن پریشانی ها و خوف ها و خشونت ها در بخش ادبیات کهن فارسی، در بخش کودک و نوجوان نیز مربوط می شود. متمرکز است. کوشیده ایم مفاهیم خاص را با توجه به اصول دگر پذیری کمیسیون ملی یونسکو و اصول پذیرفته شده حقوق اساسی بشر و کنوانسیون حقوق کودک، در روایات و حکایات ادبیات کهن فارسی نشا دهیم.

خرید

مطالب مرتبط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد