طرح توجیهی مالی تولید کمپوست…

ظرفیت: ۱۰ هزار تن در سال

اشتغال زایی: ۲۹ نفر

– معرفی کامل محصول

– روش و فرآیند تولید

– ابزار و مواد مورد نیاز

– محاسبه هزینه ها و جداول مربوطه

– ابعاد اقتصادی طرح

– نیروی انسانی مورد نیاز

خرید

مطالب مرتبط

تحقیق آشنایی با طبقه بندی مواد اعتیاد آور به همراه نحوه استعمال، اثرات آنی و خطرات آن…

دسته: علوم اجتماعی

حجم فایل: 36 کیلوبایت

تعداد صفحه: 33

مقدمه:

در بررسی تاریخ، بشری را نمی توان یافت که با مسائل مربوط به مواد مخدر دست به گریبان نبوده و شاید بتوان گفت مواد مخدر همزاد با بشر در این جهان یافت شده و تا زمانی که انسان در این عرصه وجود دارد آن نیز پا بر جاست. مسائل مربوط به مواد مخدر تازگی نداشته و اثرات آن نیز همواره در سرنوشت ملتهاو اقوام قابل جستجو است. در کتب تاریخی ایران و حتی در کتاب قانون ابن سینا از اثرات این مواد نامبرده شده است. اما بیشتر گزارشات در مورد مواد مخدر مربوط به زمان صفویه و سپس قاجاریه تا عصر کنونی است همراه با فراز و نشیبهای این دوران که اشاعه مصرف مواد افیونی مورد توجه بوده است قوانین یکصد ساله در مورد محدود نمودن مصرف مواد نیز یافت می شود.

در زمان ما مسئله مواد مخدر شکل مخاطره آمیز وکاملا پیچیده ای به خود گرفته و در عین حال گسترش جهانی یافته است. اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر زیانهای جدی و خطرناک جسمی از قبیل ابتلا به بیماریهای عفونی واگیردر همچون ایدز – هپاتیت – سل – عوارض و مشکلات عدیده اجتماعی و اقتصادی از قبیل افزایش جرمهای مرتبط با مواد مخدر همچون جنایت و سرقت، فقر و تکدی گری و هدر رفتن سرمایه های کلان مادی کشورها را بدنبال داشته است.

فهرست مطالب

مقدمه

تعاریف اعتیاد و وابستگی

طبقه بندی مواد اعتیاد آور

اهداف و مراحل درمان

نتیجه گیری و منابع

خرید

مطالب مرتبط

گسترش کارکرد کیفیت (QFD) و فرایند تحلیلی شبکه (ANP)

  • عنوان لاتین مقاله: A combination of Quality Function Deployment and Analytic Network Process to evaluate urban redevelopment projects
  • عنوان فارسی مقاله: ترکیبی از استقرار کارکرد کیفی و فرایند شبکه تحلیلی برای ارزیابی پروژه توسعه مجدد شهری
  • دسته: مدیریت
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
  • لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

این مقاله یک چارچوب روش شناسی برای یکپارچه سازی الزامات سهامداران و جنبه های مختلف پروژه توسعه مجدد شهری مطرح می نماید. ما استفاده از تکنیک های تجزیه و تحلیل تصمیم گیری چند معیاره را که ترکیبی از گسترش کارکرد کیفیت (QFD) و فرایند تحلیلی شبکه (ANP) می باشد، پیشنهاد می کنیم تا به ارزیابی پروژه های نوسازی برای مناطقی که در آن گذشته های صنعتی از نقطه نظر اقتصادی از بین رفته، اما هنوز هم مشخصات ساختمان ها و قلمرو آن باقی مانده است، بپردازیم. این مقاله، کاربرد چارچوب روش شناسی را به منظور ارزیابی جنبه های اصلی تحول محل: بل دی مای” در مارسی، یک کارخانه توتون و تنباکو سابق که در در اوایل دهه 1990، با مساحت 45000 متر مربع که مرکز حوادث فرهنگی و هنری معاصر بوده است، شرح می دهد. از طریق ادغام گسترش کارکرد کیفیت (QFD) و فرایند تحلیلی شبکه (ANP) ، قصد داریم تا امکان پذیر بودن این روش که می تواند به فرایند تصمیم گیری و اجماع عمومی کمک کند، بررسی نماییم.

مقدمه

ارتباط متقابل اغلب مشکل ساز است که بین سیاست های بازسازی اقتصادی و مرمت شهری مناطق صنعتی تاسیس شده هم از لحاظ نظری و تجربی وجود دارد، با این وجود، در اداره سیاست های ارضی و در مطالعات نظری واقعی، اغلب یک شکاف قابل توجهی بین این دو محیط وجود دارد. تصمیم گیری برای توسعه پایدار در محیط زیست نیاز دارد به رویکرد هایی جدید که قادر به یکپارچه سازی و ترکیب جنبه های اصلی یک سیستم شهری و دیدگاه سهامداران مختلف باشد. این مقاله پیشنهاد می کند تعریف یک رویکرد یکپارچه نسبتا جدید از دو روش در این مسابقه، جهت تحریک تعامل بین سهامداران مختلف، ساخت “رقابت خلاق، و ایجاد رضایت. با حرکت در این راستا، پیشنهادهای زیر ارائه می شود:

  • نکته: فرمت فایل دانلودی zip است که باید با نرم‌افزار winrar (یا نرم‌افزار مشابه دیگری) آن را extract کرد
  • حجم: 0.05 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مقالات مرتبط

چرخ دنده طراحی شده در SolidWorks (سالیدورکس) و CATIA (کتیا) - 505…

یک نرم افزار طراحی به کمک رایانه، مهندسی به کمک رایانه و ساخت به کمک رایانه است که توسط شرکت داسو سیستمز تولید شده است. شرکت آی بی ام نیز در امور بازاریابی و فروش این نرم افزار با داسو سیستمز همکاری دارد. رقبای اصلی نرم افزار CATIA در بازار پرو/انجینیر و یونیگرافیکس می باشد.

پس از خرید این نرم افزار توسط ایران خودرو و سایپا، استفاده از این نرم افزار در ایران رایج شد. امروزه از این نرم افزار در ایران بیشتر جهت طراحی قطعات مختلف، نقشه کشی، مهندسی معکوس، طراحی قالب و ماشینکاری استفاده می گردد. در صورتی هدف سازندگان اصلی این نرم افزار تحت پوشش قرار دادن هر فعالیتی مهندسی به کمک نرم افزار می باشد، به نحوی که می توان نام این نرم افزار در اغلب بزرگترین پروژه های صنعتی جهان دبد.

می توان قوی ترین نرم افزار در زمینه CAD و CAM دانست و در زمینه CAE این نرم افزار با نرم افزار مکمل خود نرم افزار آباکوس ABAQUS کامل می گردد. به نحوی حل پیچیده ترین پروژه های آنالیزی جهان نیز در این نرم افزار انجام پذیر می باشد.

از توانایی های جالب دیگر آن در قسمت قطعات مکانیکی، با تولید G-code می توان به دستگاه های تراشکاری cnc متصل تا قطعه ساخته شود. مدل سازی قطعات ساده تا پیچیده از ماوس گرفته تا بدنه خودرو و هواپیما و همچنین شرکت های هواپیماسازی همچون بوئینگ و شرکت های خودرو سازی همچون فورد و نیسان نیز از نرم افزار CATIA به طور گسترده ای استفاده می کنند. 1. محیط های مدل سازی (Solid Model) :این قسمت که در زیر مجموعه ماژول Mechanical Design قرار دارد برای مدل کردن قطعات توپر (Solid) و مجموعه مونتاژی و طراحی قالب و طراحی مدل های ورق کاری (Sheetmetal) ، نقشه کشی صنعتی، تلورانس گذاری و … استفاده می شود. 2. مدل سازی سطوح: این قسمت علاوه بر ساخت سطوح پیچیده قابلیت انجام مدل سازی روی ابر نقاط و فایل های حاصل از اسکن سه بعدی را نیز دارا است. 3. محیط ماشین کاری: پس از ساخت مدل به کمک قابلیت های محیط ماشین کاری به راحتی می توان عملیات ماشین کاری مورد نیاز برای تهیه قطعه مدل شده از روی قطعه خام را تعریف کرده و هر مرحله از ماشین کاری را به صورت متحرک (انیمیشن) مشاهده کنید. 4. محیط تحلیل المان محدود: به کمک قابلیت های این محیط می توانید قطعات و مدل های مونتاژی ساخته شده در این نرم افزار را تحلیل کرده و مواردی مانند تغییر شکل، توزیع تنش و … را در آن ها بدست آورد. 5. طراحی و تحلیل مکانیزم ها: به کمک این قابلیت از نرم افزار CATIA می توانید پس از تعریف اتصالات بین اجزای مختلف مکانیزم، حرکت مکانیزم را مشاهده کرده و آن را تحلیل کنید. البته اینها برخی از قابلیت های نرم افزار CATIA می شود و قابلیت های ان بالتر از این می باشد.

یکی از مهم ترین قابلیت های این نرم افزار این است که به کاربر اجازه می دهد به راحتی که از یک محیط کاری به محیط کاری دیگر منتقل گردد. به عنوان مثال شما پس از این که در محیط Digitized Shape Editor از یک ابر نقاط اسکن تهیه کردید به راحتی می توان در محیط Generative Shape Design و یا Free Style از آن Surface تهیه کنید. در این فایل به طراحی و مونتاژ تک تک قطعات قالب خم پرداخته ایم.

خرید

مطالب مرتبط

اخلاق علم : بین انسانگرایی و نوین گرایی

دسته: علوم انسانی

حجم فایل: 17 کیلوبایت

تعداد صفحه: 22

چکیده:

علم‌ به‌ تنهایی‌ نمی‌تواند یک‌ برنامه‌ جهانی‌ برای‌ جامعه‌ ایجاد کند. به‌عبارت‌ دیگر، علم‌ جهت‌ نیست‌. سه‌ عامل‌ اساسی‌ این‌ بیان‌ را تقویت‌می‌کند: ابتدا تقسیم‌ شدن‌ روبه‌رشد دانش‌، دوم‌ رمززدایی‌ از پیشرفت‌به‌ عنوان‌ یک‌ ارزش‌ فی‌نفسه‌ و سرانجام‌، سکولاریزه‌ شدن‌ علم‌.

اخلاق‌ علم‌ مسأله‌ جدیدی‌ نیست‌. تاریخ‌ بشر شاهد پیشرفتهایی‌در دانش‌ و نظریه‌های‌ علمی‌ مبین‌ آن‌ پیشرفتها بوده‌ که‌ همواره‌ به‌مباحثات‌ اخلاقی‌ و فلسفی‌ منجر شده‌ است‌. فهم‌ این‌ نکته‌ که‌پیشرفتهای‌ علمی‌ چه‌ هنگامی‌ مناسب‌ است‌ و یا حتی‌ به‌ زیر سؤال‌کشیدن‌ مجموعه‌ دانش‌ قبلی‌، کار آسانی‌ است‌. اما اگر مسأله‌ را به‌ طورگسترده‌تر مورد بررسی‌ قرار دهیم‌ مشخص‌ خواهد شد که‌ علم‌ ـشامل‌ فیزیک‌، شیمی‌، بیولوژی‌، نجوم‌ و ریاضیات‌ به‌ طور مستمر وغالبا ضمنی‌ جامعه‌ را از طریق‌ یک‌ تفسیر ویژه‌ از جهان‌ و جایگاه‌ مادر آن‌ مورد چالش‌ قرارداده‌ است‌. بعید است‌ که‌ در آینده‌ نزدیک‌ نیزیک‌ پاسخ‌ علمی‌ دایم‌ برای‌ حل‌ این‌ چالش‌ پیدا شود.

امروزه‌ همچنین‌ نگرانی‌ اخلاقی‌ در خصوص‌ تأثیر بالقوه‌ و مؤثرذهنی‌ و اخلاقی‌ ارتباطات‌ سمعی‌ و بصری‌ در سراسر جهان‌ وجوددارد. این‌ فنون‌ به‌ موازات‌ کنار گذاشتن‌ موانع‌ زمان‌ و مکان‌، همچون‌اختراع‌ چاپ‌ در دوران‌ گذشته‌، به‌ عنوان‌ یک‌ انقلاب‌ تلقی‌ می‌شود.

خرید

مقالات مرتبط