تاثیر دمای پایین خاک و هوا به توقف کلی فتوسنتز در سویا…

  • عنوان لاتین مقاله: Effects on both the roots and shoots of soybean during dark chilling determine the nature and extent of photosynthesis inhibition
  • عنوان فارسی مقاله: تأثیرگذاری بر ریشه ها و شاخه های سویا در طی تاریکی رو به سرما که به تعیین ماهیت و میزان توقف فتوسنتز می پردازد.
  • دسته: زیست شناسی
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 20
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

کمک نسبی دمای پایین خاک و هوا به توقف کلی فتوسنتز در سویا هنوز مشخص نیست. مکانیسم های درگیر در توقف فتوسنتز در اثر سرمای تاریکی بیشتر درژنوتیپ سویای حساس (PAN809) و مقاوم در برابر سرما (Highveld Top) در آزمایشات با دمای پایین خاک (کل سرمای گیاه WPC) یا بدون دمای پایین خاک (سرمای موجود در شاخه SC) بررسی شد. در ابتدا، (بعد از سه شب سرما) هم تیمار WPC وهم SCعلائم مشابه با PAN809 را ایجاد کردند. در نتیجه تأثیرات تنش سرما بر شاخه ها این علائم را به خوبی تشریح کردند. علائم نوعی شامل کاهش ظرفیت جذب و ترکیب CO2، توقف کارکرد فتوسیستم II و کاهش فعالیت فروکتوز-1، 6- بیزفسفاتاز کلروپلاست (cFBP آز) و ساکاروز- سنتاز (SPS) بود. هنگامیکه سیستمهای ریشۀ گره دار PAN809 در معرض دمای پایین قرار داده شد (تیمار WPC) ، فشارهای دیگری که در Highveld Top مشاهده نشد، به تدریج بیشتر شد. شواهد جدید بدست آمده نشان می دهند که پاسخ در PAN809 یا تحت تأثیر سرد شدگی تاریکی کل گیاه یا سرد شدگی تاریکی مستقر در شاخه رخ می دهد و اینکه cFBPآز به طور ویژه مورد هدف است و باعث توقف شدید ظرفیت جذب و ترکیب CO2 میشود.

کلمات کلیدی: چرخۀ کلوین، تحمل سرما، فروکتوز-1، 6- بیزفسفاتاز، فتوسنتز، سویا

مقدمه

دمای پایین شب (سرد شدگی در تاریکی) در طی مراحل حساس رشد و نمو سویا [Glycine max (L.) Merr] غالبا باعث کاهش تولید (هولبرگ 1973) از طریق فرآیندهای کلیدها مانند رشد، فتوسنتز و تثبیت نیتروژن همزیگر (SNF) میشود (Caulfield و Bunce 1988، ژانگ و همکاران 1995). با وجود اینکه دانۀ سویا منبع اصلی پروتئین است، اما حساسیت سرد شدن در تاریکی یک مشکل قابل توجه بوجود می آورد که برای اطمینان از برآورده شدن نیازهای تولیدی در آینده باید به آن پرداخته شود.

  • فرمت: zip
  • حجم: 1.51 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مطالب مرتبط

نیروهای کشتاور سوراخکاری کامپوزیت کربنی (ترجمه)…

چکیده

نیروی پیش بری و گشتاور ایجاد شده در طول انجام عملیات دریل کاری یا حفاری، دربرگیرنده اطلاعات با اهمیتی در رابطه با کیفیت حفره ایجاد شده و سطح مطلوب برای نوک مته می باشد. در این مقاله نیروها و گشتاور ایجاد شده در طول عملیات سوراخ کاری کامپوزیتهای کربنی، که در آنها از الیاف کربنی استفاده شده است، به کمک یک دریل یک شات مورد بررسی و تشریح قرار می گیرد. علائم موجود در دامنه زمانی بر مراحل تقسیم می شوند و مشکلات متداول و عیوب مرتبط با آنها در هر مرحله زمانی تشریح و بررسی می گردد. همچنین نشان داده می شود که چطور پوشش سطحی ابزارآلات و ضخامت قطعه کارها بر روی نیروی پیش بری و گشتاور ایجاد شده در طول عملیات سوراخ کاری تأثیر می گذارد. یافته های به دست آمده در این مقاله به منظور بهینه کردن و توسعه مدل های ریاضی مرتبط با افزایش حداکثری نیروی پیش بری به کار می روند که این مسئله در بخش دوم از همین مقاله ارائه شده است که می توان آن را منبعی ارزشمند برای بهینه سازی های آتی در زمینه سوراخ کاری کامپوزیتهای کربنی به وسیله مته های دریل یک شات دانست.

مقدمه

اگر چه الیاف کربنی از جنس فلز نمی باشند، اما سالهاست که در صنایع از این الیاف استفاده می شود و به اصطلاح می گویند: «آنرا مانند فلز ببُر» نتایج این نظریه معمولاً ایجاد پوشش های غیر معمول می باشد. در مواردی که ماندگاری ویژه بالا و کیفیت بالایی همچون نوک مته های دریل در سوراخ کاری کامپوزیتها مورد نظر است می توانیم کارایی دریل های پیچشی را بهبود ببخشیم. در این حالت موانعی در سوراخ کاری رشته های کربنی وجود د ارد. ذوب و قالب ریزی و صافکاری این سطوح در چنین شرایطی مورد توجه می باشد. ورق کاری را معمولاً به نحوی انجام می دهند که اثرات نیروهای اعمالی ایجاد لبه نکند. محققین مطالعات فراوانی بر روی این پدیده انجام داده اند. و برای دستیابی به چنین ورق کاری مطلوبی باید بر روی کنترل نیروهای رانشی در طول عملیات کار کرد.

خرید

مطالب مرتبط

ارشد رشته فیزیک زمینه ذرات بنیادی سال 90-91 نوبت دوم…

دسته: آزمون ارشد

حجم فایل: 1455 کیلوبایت

تعداد صفحه: 60

ارشد رشته فیزیک زمینه ذرات بنیادی سال 90-91 نوبت دوم

که شامل سئوالات موارد درسی زیر به صورت جداگانه و تفکیک شده می باشد

الکترودینامیک 1

الکترودینامیک 2

الکترومغناطیس 1

ریاضی فیزیک 3

زبان تخصصی

فیزیک حالت جامد 1

فیزیک حالت جامد 2

فیزیک حالت جامد پیشرفته 1

فیزیک حالت جامد پیشرفته 2

فیزیک محاسباتی 1

فیزیک هسته ای 1

لیزر

معادلات دیفرانسیل با مشتقات جزئی

مکانیک آماری پیشرفته 1

مکانیک آماری پیشرفته 2

مکانیک کوانتومی 1

مکانیک کوانتومی پیشرفته 1

مکانیک کوانتومی پیشرفته 2

نسبیت

خرید

مطالب مرتبط

ترجمه مقاله برنامه ریزی تعمیر و نگهداری واحد تولیدی در بازارهای برق بر اساس نظریه بازی ها…

دسته: برق

حجم فایل: 779 کیلوبایت

تعداد صفحه: 15

برنامه‌ریزی تعمیر و نگهداری واحد تولیدی در بازارهای برق بر اساس نظریه بازی‌ها+ نسخه انگلیسی

Game-theory-based generation maintenance scheduling in electricity markets

چکیده

این مقاله یک روش نوین را برای مساله GMS (برنامه‌ریزی نگهداری واحد تولیدی) در بازارهای برق ارائه می‌کند. هدف عمده این مطالعه مدلسازی یک رویه هماهنگی برای یک ISO (اپراتور مستقل سیستم) بر اساس چارچوب نظریه‌ بازی‌ها برای مساله GMS است. فرایند GMS شرکت‌های تولیدی (Genco) به عنوان یک بازی دینامیکی ناهماهنگی مطرح می‌شود و پروفیل راهبرد بهینه شرکت‌های تولیدی توسط تعادل بازی نش (Nash) تعیین می شود. رویه هماهنگی انجام گرفته توسط ISO به کمک ارزیابی قابلیت‌اطمینان و اصطلاحا “سیگنال برنامه‌ریزی مجدد” توصیف می‌شود. مثال عددی برای سیستمی شامل سه شرکت تولیدی به کار رفته است تا توانمندی‌های اجرائی طرح ارائه شده در مساله GMS به اثبات برسد. نتایج بدست آمده نشان می‌دهد که GMS یک شرکت تولیدیِ سودمحور را می‌توان اصلاح کرد تا ملزومات قابلیت اطمینان ISO ارضا شود.

مقدمه

در سیستم‌های یکپارچه برق، بهره‌برداران برای حداقل کردن هزینه عملکرد و در عین حال تامین قابلیت اطمینان سیستم، از برنامه‌ریزی نگهداری واحد تولیدی (GMS) استفاده می‌کنند. با این حال، تجدیدساختار صنعت برق منجر به روش‌های بازارمحور برای خدمات متمرکزی شده است که توسط نهادهای علاقمندی چون شرکت‌های تولید (Gencos) ، شرکت‌های انتقال (Transcos) و شرکت‌های توزیع (Discos) تامین می‌شوند. در یک محیط رقابتی، چالش‌های دیگری هم برای مشارکین بازاری وجود دارد تا رفتارهایی استراتژیک (راهبردی) اتخاذ کنند. یک شرکت تولیدی GMS ای را بنا می‌کند تا سود را بیشینه کند، و سپس یک GMS سیستم گسترده به کمک تصمیم پراکنده می‌شود می‌شود

خرید

مطالب مرتبط