پروپوزال رفتارسازه های نامتقارن سخت پیچشی در زلزله های حوزه نزدیک

بیان مساله:

در مناطق حوزه نزدیک، فاصله ی کم بین گسل مولد و ساختگاه فرصت کافی جهت میرا شدن را به امواج لرزه نمیدهد به این دلیل زمان موثر در رکوردهای حوزهی نزدیک معمولا کمتر و همچنین دامنه ی سرعت و تغییرمکان نسبت به رکورد های دور از گسل بیشتر و معمولا پالس گونه است. این امر سبب اعمال یکباره ی انرژی زلزله به سازه در تعداد کمتری سیکل، می شود. این نوع بارگذاری نیاز شکل پذیری بیشتری در مقایسه با زلزله های دور از گسل به سازه وارد می آورد. این در حالی است که زلزله های نزدیک گسل عموما دارای مولفه ی حرکت قائم قدرتمندی نیز می باشندکه گاها تاثیرات مخربتری به همراه دارد. از طرف دیگر ملاحظات معماری باعث عدم تقارن در هندسه، جرم و به تبع آن سختی و مقاومت در سازه ها می شود. سازه های نامتقارن در قبال تحریک زلزله آسیب پذیری بیشتری را نسبت به سازه های متقارن متحمل می شوند. در کدهای لرزه ای موجود بیشتر ضوابط بر اساس خروج از مرکزیت سختی است و این در حالی است که خروج از مرکزیت مقاومت نیز بر پاسخ سازه ها تاثیرگذار است. با توجه به رفتارغیر خطی سازه های نزدیک گسل و تاثیر پارامتر خروج از مرکزیت مقاومت بر پاسخ سازه های نامتقارن غیر خطی شده در این تحقیق برآنیم تا با بررسی نحوه عملکرد سازه های نامتقارن طراحی شده تحت ضوابط لرزه ای استانداردهای متداول، نظیر استاندارد ۲۸۰۰، در هنگام وقوع زلزله ای با مشخصات پالس گونه به نحوه ی تاثیروکارایی ضوابط این آیین نامه ها در طراحی سازه های نا متقارن بپردازیم.

خرید

مقالات مرتبط

نمونه سوال + پاسخنامه درس فناوری اطلاعات برای مدیران (رشته کامپیوتر) نیمسال دوم 93-92 – دانشگاه پیام نور

نمونه سوال + پاسخنامه درس فناوری اطلاعات برای مدیران (رشته کامپیوتر) نیمسال دوم 93-92 – دانشگاه پیام نور

خرید

مقالات مرتبط

مقاله در مورد تعریف توبه…

دسته: آزمون ارشد

حجم فایل: 50 کیلوبایت

تعداد صفحه: 76

مقدمه

اگر بگویم قدرت و ریشة توبه، همپای پای گذاری آدمی بر روی کره خاکی است و عمری به درازای حیات بشری دارد می‌توان ادعا کرد، قلم را به مبالغه نیاورده‌‌ایم.

توبه را نه تنها از دیدگاهی صرفاً دینی و مذهبی، بلکه از منظر انسانی و عرفی نیز می‌توان به نظاره نشست. چرا که آدمی در گذرگاه زمان با صرف نظر از جامعه‌ای که به آن تعلق دارد و با قطع نظر از آداب و رسوم «سنت‌ها» اعتقادات و گرایشات فردی و اجتماعی عدول و احتراز و حتی انزجار از آنچه گذشته است و دوری از آنچه که با ارزیابی و سنجش‌های آدمی در حال انطباق نمی‌یابد، امری بدیهی و واقعیت مکرر است.

از سوی دیگر بازسازی جامعه بر مبنای معیارهای اسلامی و انسانی بدون بازسازی رفتار و شخصیت اعضای آن و بدون تربیت و اصلاح افراد امری غیرممکن و دور از واقعیت به نظر می‌رسد. در قلمرو اجتماع، با اشخاصی که بر مبنای ارزشهای غلط تربیت شده و با آن خو گرفته اند، نمی توان جامعه‌ای سالم بنا کرد، لذا آمادگی و قابلیت و سلامت افراد از شرایط اولیه یک اجتماع سالم است.

مقدمه… 1

فصل اول: مباحث عمومی و مبنایی

1-1- تعریف توبه… 3

1-1-1- تعریف لغوی… 3

1-1-2- تعریف اصطلاحی توبه… 4

1-2- احکام و شرایط توبه… 4

1-2-1- شرایط پذیرش توبه… 5

1-2-1-1- عدم پذیرش توبه ای از افراد. 6

1-2-1-1-1- مشرف به موت… 6

1-2-1-1-2- کفار… 7

1-3- آثار توبه… 8

1-3-1- آثار ثبوتی توبه… 8

1-3-2- آثار اثباتی توبه… 8

1-3-2-1- سقوط مجازات… 8

1-3-2-2- قبول شهادت… 10

1-3-2-3- عفو امام… 10

1-4- کیفیت احراز توبه با ملاحظه قواعد عمومی 11

1-4-1- علم قاضی و توبه… 12

1-4-1-1- توبه قبل از علم قاضی… 18

1-4-1-2- توبه بعد از علم قاضی… 22

1-4-2- مرور زمان و توبه… 24

1-4-2-1- تبیین موضوع… 26

فصل دوم: کیفیت توبه در مجازات‌ها

2-1- نقش توبه در حدود… 31

2-1-1- توبه قبل از دستگیری و اثبات جرم 32

2-1-2- توبه بعد از اقرار به جرم… 33

2-1-3- توبه بعد از اثبات جرم با شهادت شهود34

2-1-4- زنا… 35

2-1-5- لواط… 37

2-1-6- مساحقه… 38

2-1-7- شرب خمر… 40

2-1-8- قوادی… 41

2-1-9- سرقت… 42

2-1-10- قذف… 44

2-1-11- محاربه… 49

2-2- توبه در تعزیرات… 50

2-2-1- تعریف تعزیر و اقسام آن… 50

2-2-1-1- تعریف تعزیر… 50

2-2-1-1-1- تعریف لغوی تعزیر… 50

2-2-1-1-2- تعریف اصطلاحی تعزیر… 51

2-2-1-2- اقسام تعزیر از نظر قانونگذار 52

2-2-1-3- تأثیر توبه در سقوط مجازات‌های تعزیری 53

2-2-1-4- بررسی فقهی تأثیر توبه… 54

2-2-1-4-1- مرتد… 54

2-2-1-4-2- ساب النبی… 55

2-2-1-4-3- ساحر… 56

2-2-1-4-4- آکل الربا… 56

2-2-1-4-5- زندیق… 56

2-2-1-4-6- مکتسل الصلوه… 57

2-2-1-5- بررسی مواد قانونی ناظر به توبه در تعزیرات 57

2-2-1-5-1- توبه در جرایم علیه امنیت داخلی و خارجی موضوع مادة‌51257

2-2-1-5-2- توبه در جرایم علیه آسایش عمومی موضوع ماده 52163

2-3- تأثیر توبه در جرایم منجر به قصاص و دیات69

2-3-1- تأثیر توبه در جرایم منجر به قصاص 69

2-3-2- تأثیر توبه در جرایم منجر به دیات 70

نتیجه‌گیری و پیشنهاد… 71

فهرست منابع… 76

خرید

مطالب مرتبط

تبادل دوره آموزشی بین سیستم های آموزش هوشمند مختلف

  • عنوان لاتین مقاله: Exchanging courses between different Intelligent Tutoring Systems: A generic course generation authoring tool
  • عنوان فارسی مقاله: تبادل دوره آموزشی بین سیستم های آموزش هوشمند مختلف: ابزارهای آماده سازی ایجاد دوره های آموزشی جامع.
  • دسته: علوم تربیتی
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 28
  • جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

در سال های اخیر تلاش های زیادی به منظور ایجاد سیستم آموزشی هوشمند انجام شده که نزدیک به روش تدریس انسان باشد. بعضی از مضرات سیستم هایی که قبلا ایجاد شده اند، غیرممکن بودن اشتراک دوره های آموزشی بین سیستم های آموزشی هوشمند مخلف و مشکل در ایجاد آن ها بوده است. زمانی که سیستم آموزشی هوشمند ایجاد شد، ایجاد یک دوره آموزشی جدید به عنوان کارپرهزینه ای می باشد که نیازمند دخالت بسیاری از افرادی که در حوزه های مختلف کارشناس هستند، می باشد. در این مقاله ابزارهای مناسب قابل توسعه و کامل به منظور ایجاد دوره های اموزشی برای سیستم های اموزشی هوشمند مختلف نشان داده می شود. این ابزارهای مناسب، امکان ایجاد دوره های آموزشی را برای انواع متفاوتی از سیستم های اموزشی هوشمند فراهم می کند. زمانی که یک دوره آموزشی ایجاد شد، می توان ان را به سیستم آموزشی هوشمند دیگری انتقال داد، و از مدل غالبی که آن دوره اموزشی ارائه می کند، استفاده مجدد کرد. نمونه ابزارهای مناسب، با دو سیستم آموزشی هوشمند ساده تست شدند.

کلمات کلیدی: سیستم آموزشی هوشمند، ابزارهای مناسب، جامع، ابررسانه، نظریات طرح آموزشی

مقدمه

سیستم های آموزشی هوشمند (ITS) سیستم های مبتنی برکامپیوتر می باشند که آموزش مجزایی را برای دانشجویان ایجاد می کند. در حدود 20 سال پیش، پژوهش انجام شده توسط بنجامین بلوم و افراد دیگر نشان داد که دانشجویانی که آموزش های یکطرفه را دریافت می کنند دو انحراف معیار بهتری را نسبت به دانشجویانی که در کلاس های سنتی حضور می یابند، به اجرا در می آورند. یعنی، متوسط دانشجویان آموزش دیده به اندازه 2% دانشجویان سطح بالایی که در کلاس های سنتی اموزش می بینند، می باشد. علاوه بر این تحقیقات بر روی سیستم های نمونه نشان می دهد که دانشجویانی که از طریق ITS آموزش می بینند معمولا یادگیری شان سریعتر بوده و یادگیری ان ها از نظر بهبود عملکرد بهتر از دانشجویان آموزش دیده در کلاس می باشد.

  • نکته: فرمت فایل دانلودی zip است که باید با نرم‌افزار winrar (یا نرم‌افزار مشابه دیگری) آن را extract کرد
  • حجم: 2.55 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مقالات مرتبط

ترجمه مقاله بهبود عملکرد خروجی یک مبدل ماتریسی Z-Source Sparse تحت شرایط ولتاژ ورودی نامتعادل

دسته: برق

حجم فایل: 7318 کیلوبایت

تعداد صفحه: 28

بهبود عملکرد خروجی یک مبدل ماتریسی Z-Source Sparse تحت شرایط ولتاژ ورودی نامتعادل

چکیده در این مقاله، ما یک مبدل ماتریسی Z-sourse sparse (ZSMC) ، و یک روش جبران سازی مبنتی بر کنترل کننده منطق فازی را برای جبران ولتاژهای ورودی نامتعادل، ارایه می دهیم. ZSMC (Z-source matrix converter) ، طبق ساختمان یک SMC توسعه داده شده است تا تعداد سوییچ های نیمه-هادی قدرت تک-قطبی را کاهش دهد، و از شبکه Z-source نیز برای غلبه بر محدودیت ذاتی نسبت تبدیل ولتاژ مبدل های ماتریسی (Matrix Converter) مرسوم، استفاده می کند. اگرچه ZSMC یک مبدل دو-مرحله ای است، مستقیما از طریق یک شبکه Z-source _که طوری طراحی شده است که دارای مولفه ها پسیو (غیرفعال) کمتری باشد_ یک منبع را با یک بار، متصل می کند؛ چرا که تنها هدف، تقویت ولتاژ است. بنابراین، خروجی ZSMC، تحت تاثیر مستقیم تداخلات منبع ولتاژ ورودی، قرار دارد. اصل عملیاتی ZSMC، در اینجا تشریح شده است و استراتژی مدولاسیون آن نیز، بیان شده است. همچنین به منظور بررسی صحت عملی بودن ZSMC و روش جبران سازی آن، شبیه سازی ها و نتایج آزمایش مربوطه، نشان داده شده است.

اصطلاحات شاخص جبران سازی، کنترل منطق فازی (FLC) ، مبدل ماتریسی sparse (SMC) ، ولتاژ ورودی نامتعادل، شبکه Z-source.

پروژه کارشناسی ارشد برق

فایل محتوای:

1) اصل مقاله لاتین 12 صفحهIEEE 2012

2) متن ورد ترجمه شده بصورت کاملا تخصصی 28 صفحه

خرید

مقالات مرتبط