دسته: علوم تربیتی
حجم فایل: 28 کیلوبایت
تعداد صفحه: 35
موضوع: بررسی امکان بهره گیری از مدیریت کیفیت جامع در مدارس ابتدایی از دیدگاه مدیران و معلمان شهرستان ساوه سال تحصیلی 87-86
فصل اول
– مقدمه
– بیان مسأله
– ضرورت و اهمیت مسئله
– هدف پژوهش
– سؤالات یا فرضیه
تعاریف
فصل دوم:
– مقدمه
– پیشینه
– مدیریت کیفیت جامع چیست
– تحقیقات پیشین
– پیشینه تحقیق در ایران
– پیشینه تحقیق در جهان
– نتیجه گیری از تحقیقات پیشین
فصل سوم
– مقدمه
– روش تحقیق
– جامعه آماری
– نمونه آماری و روش نمونه گیری
– ابزار جمع آوری اطلاعات
– روایی سنجی
– اعتبار پرسشنامه
– محدودیت های پژوهش
– پرسشنامه
– فهرست منابع
فصل اول:
مقدمه
سالیان متمادی است که مشکلات و مسائل آموزش و پرورش کشور، تقریباً مشابه به یکدیگر با زبان و ادبیات شبیه به هم بیان می شود. ذکر مواردی از قبیل انتقال محفوظات به دانش آموزان به جای توجه به اندیشه ها و تفکرات آنان، عدم استفاده مطلوب از امکانات و منابع از قبل کتابخانه ها و آزمایشگاههای مدارس، کمبوئ منابع و تجهیرات آموزشی، بی انگیزه بودن معلمان و غیرحرفه ای بودن بسیاری از آنان، ناکارآمدی مدیریت مدرسه، تراکم دانش آموزان در کلاس، پائین بودن شور و نشاط در مدارس، بی علاقه بودن دانش آموزان به کلاس و درس، افت تحصیلی، ابر سیاه کنکور سراسری بر فضای مدرسه و دل و روح دانش آموزان، روح مسابقه و رقابت به جای مشارکت، کمبود برخی نیروهای اداری در مدرسه از قبیل معاون، دفتردار، خدمتگزار و نیز مربی پرورشی و… از جمله کمبودها، مشکلات و مسائلی است که پیوسته مطرح بوده و می باشد.