روش های تشخیص و درمان حساسیت دندانی…

  • عنوان لاتین مقاله: Diagnosis and treatment of dentinal hypersensitivity
  • عنوان فارسی مقاله: تشخیص و درمان حساسیت دندانی.
  • دسته: دندانپزشکی
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 9
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

این مقاله به بررسی اتیولوژی، خصوصیات و درمان حساسیت دندانی می پردازد و اطلاعات ارائه شده در آن برای درمان این بیماری کمک کننده است. در این بررسی حدالامکان تمام مقالات مرتبط با DH مورد ارزیابی قرار گرفتند. این مقاله نشان داد کنترل یا حذف عوامل زمینه ساز که می تواند از طریق آموزش بیماران در خصوص کاهش مصرف غذاهای اسیدی و اصلاح تکنیک مسواک زدن ونیز از طریق اصلاح کلوژن انجام گیرد، برای پیشگیری یا درمان DH ضروری می باشد. پیش از درمان، تشخیص صحیح الزامیست. تشخیص این بیماری با بررسی سایر علل ایجاد کننده درد و اطمینان از عدم وجود آنها قطعیت می یابد. وجود شیوه های مختلف نشان می دهد هنوز یک روش درمانی موثر برای کنترل این بیماری وجود ندارد و یا اساسآ درمان آن دشوار است. مقالات زیادی در خصوص DH منتشر شده است، اما همچنان توافقی در مورد یک درمان استاندارد وجود ندارد.

کلمات کلیدی: حساسیت دندانی، اتیولوژی حساسیت دندانی، درمان حساسیت دندانی، خمیر دندان، لیزر، ادهزیو ها، دندانپزشکی ترمیمی

حساسیت دندانی با چند مشخصه شامل درد شارپ کوتاه مدت که از عاج اکسپوز شده منشا، گرفته است و در پاسخ به محرکهای حرارتی، تبخیری، لامسه ای، اسمزی، یا شیمیایی ایجاد می شود و نمی توان آن را به یک ضایعه یا نقص دندانی معین مرتبط دانست، شناخته میشود (1 ). در سال 2003 تعریف حساسیت دندانی اصلاح گردید و پیشنهاد شد برای توصیف این وضعیت کلمه ´` disease”´جایگزین pathology شود. بر اساس این اصلاحیه DH به عنوان یک وضعیت کلینیکی در نظر گرفته می شود. اصطلاحات متعددی برای توصیف این وضعیت کلینیکی وجود دارد که همگی معرف بیماری یکسانی می باشند (3 ). این اصطلاحات به ترتیب فراوانی کاربرد عبارتند:

– حساسیت عاج دندان

– حساسیت شدید عاج دندان

– حساسیت شدید دندانی

– حساسیت شدید گردنی

– حساسیت شدید ریشه

– حساسیت شدید سمنتال

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.26 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مطالب مرتبط

دانلود نمونه سوالات درس بزهکاری اطفال 1 پیام نور…

موضوع:

دانلود نمونه سوالات درس بزهکاری اطفال ۱

رشته کارشناسی حقوق پیام نور

کد درس: ۱۲۱۷۱۴۹

(فایل PDF)

این فایل شامل موارد زیر است:

نمونه سوال درس بزهکاری اطفال ۱ نیمسال دوم ۹۲-۹۳ + پاسخنامه

نمونه سوال درس بزهکاری اطفال ۱ نیمسال اول ۹۲-۹۳ + پاسخنامه

نمونه سوال درس بزهکاری اطفال ۱ نیمسال دوم ۹۱-۹۲

نمونه سوال درس بزهکاری اطفال ۱ نیمسال اول۹۱-۹۲

نمونه سوال درس بزهکاری اطفال ۱ نیمسال دوم ۹۰-۹۱

نمونه سوال درس بزهکاری اطفال ۱ نیمسال اول ۹۰-۹۱

خرید

مطالب مرتبط

کنترل سرعت موتور القایی بدون سنسور با کنترل گشتاور (ترجمه)…

چکیده

کنترل بردار در تحریک موتور القایی بکار گرفته می شود تا واکنش گشتاور سریع را ایجاد کند. روش های کنترل بردار مختلف قبلا مطرح شده است، که در میان آن ها کنترل گشتاور مستقیم، عملکرد دینامیک سطح بالایی را با برنامه کنترل بسیار ساده ایجاد می کند. طرح DTC پایه، بر مبنای کنترل پسماند مغناطیسی جریان و گشتاور می باشد. عملکرد گشتاور دینامیک در کشش و کاربردهای وسایل نقلیه الکترونیکی بسیار مهم می باشد. روش دستیابی سریعترین عملکرد دینامیک با اصلاح طرح DTC پایه در این مقاله مورد بحث می باشد. این موارد از طریق بکارگیری بردار ولتاژ جداگانه حاصل شده که بزرگترین بخش های جریان محسوس را در زمان فعالیت گشتاور ایجاد می کند. روش اصلاحی در کنترل سرعت موتور القایی بدون حسگر مورد استفاده قرار می گیرد. طرح جدید با استفاده از ابزار شبیه سازی SEQUEL مورد تحلیل قرار می گیرد.

مقدمه

طرح کنترل گشتاور مستقیم، کنترل جداگانه ای از گشتاور و جریان ماشین القایی را ایجاد می کند. این طرح دارای ساختار کنترل ساده ای بوده و واکنش گشتاور دینامیک خوب و سریعی را ایجاد می کند. آن همچنین کنترل غیر مستقیمی از جریانات و ولتاژهای استاتور را ایجاد می کند. این طرح در ابتدا توسط دپنبراک مطرح شد و به نام کنترل خودمختار مستقیم (DSC) می باشد. بعدها تاکاهاشی و نوگوچی روش کنترل گشتاور مستقیم را معرفی کردند که اصلاح جزئی از طرح DSC بوده است. DTC محبوبیت زیادی را بعد از معرفی به دلیل طرح کنترل ساده آن به دست اورد.

خرید

مطالب مرتبط

پایان نامه تعیین میزان اثر بخشی یک دوره فعالیت بدنی منتخب بر توانائیهای ادراکی…

دانلود پایان نامه تعیین میزان اثر بخشی یک دوره فعالیت بدنی منتخب بر توانائیهای ادراکی – حرکتی دانش آموزان پسر پایه پنجم دبستانهای شهرستان خوی فرمت: word قابل ویرایش فهرست

فصل اول

بیان مسأله

اهمیت و ضرورت تحقیق

۱- نقش توانائیهای ادراکی – حرکتی در آموزش و پرورش

اهداف تحقیق

اهداف جزئی

فرضیه های تحقیق

محدودیت های تحقیق

محدودیتهای خارج از کنترل محقق

۱- فعالیت بدنی منتخب

۲- دانش آموزان پایه پنجم دبستان

۳- توانائیهای ادراکی – حرکتی

۴- تعادل ایستا

۵- تعادل پویا

۶- هماهنگی

۷- قدرت

۸- دقت

۹- سرعت

فصل دوم

مقدمه:

تعریف حرکت:

طبقه بندی حرکت

مبانی نظری ادراک

تعریف ادراک

انواع ادراک

توانائیهای حرکتی و اهمیت آن

توانائیهای جسمانی

۱- قدرت تحمل بدن یا استقامت

۲- قدرت یا نیرومندی

۳- انعطاف پذیری عضلانی

۴- چابکی

تواناییهای ادراکی

۱- تمییز حسی حرکتی:

۲- تمیز بصری:

تواناییهای ادارکی – حرکتی

۳- تمیز شنوایی:

۴- تمیز لمسی:

نظریه های رشد حرکتی

۱- نظریه دید حرکتی گتمن

۱- نظریه حرکت آفرینی بارش

۳- نظریه سازماندهی مجدد نظام عصبی

۴- نظریه حرکتی – ادراکی کفارت

آزمونهای حرکتی

۱-۱- آزمون اندازه گیری ادراکی – حرکتی کفارت

۲- تصویر بدنی و تشخیص تفاوت:

۳- پیوند ادراکی – حرکتی:

۲- کنترل چشمی:

۵- درک شکل:

۲- آزمون توانائیهای حرکتی لینلکلن – اوزرتسکی

۳- آزمون توانائیهای حرکتی برونینکز – اوزرتسکی

کاربردهای کلی حرکتی

ابزار جمع آوری اطلاعات

۱-۱- ماتریسهای پیشرونده ریون فرم رنگی کودکان

روش اجرا

مقدمه

الف) تحقیقات داخلی

ب) تحقیقات خارجی

نتیجه گیری

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

مقدمه

روش تحقیق

متغیرهای تحقیق

متغیر مستقل:

جامعه آماری

نمونه آماری

متغیر وابسته:

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

مقدمه:

آزمون فرض های تحقیق

تعادل پویا

ابزار تحقیق

روش آماری

تعادل ایستا:

هماهنگی

فرض سوم

فرض چهارم

سرعت حرکت

فرض پنجم

قدرت:

فرض ششم

توانائیهای ادراکی – حرکتی

فرض هفتم

فصل پنجم « نتیجه گیری »

مقدمه

خلاصه پژوهش

بحث و بررسی نتایج تحقیق

تعادل پویا

نتایج

سرعت حرکت

قدرت

تعادل ایستا

هماهنگی

پیشنهادات

پیشنهادات تربیتی آموزشی

توانائیهای ادراکی – حرکتی

پیشنهادهای پژوهشی

منابع

خرید

مطالب مرتبط