نظریه هوش چندگانه گاردنر…

  • عنوان لاتین مقاله: The Introductory Study of Gardners Multiple Intelligence Theory, in the Field of Lesson Subjects and the Students Compatibility
  • عنوان فارسی مقاله: مطالعه مقدماتی نظریه هوش چندگانه گاردنر، در زمینه موضوعهای درسی و سازگاری دانش آموزان
  • دسته: روانشناسی
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

با افول روانشناسی رفتارگرایی و ظهور روانشناسی شناختی، به ویژه رویکرد سازنده نگردر یادگیری، دانش آموز نه به عنوان دریافت کننده محض اطلاعات، بلکه به عنوان آفریننده ساختارهای شناختی خویش تلقی می شود. او باید ضمن دریافت اطلاعات، آنها را پردازش کند، به تجربه های پیشین مرتبط سازد، آموخته هایش را سازمان دهد و آنها را برای حل کردن مسائل واقعی زندگی و انواع مسائل پیچیده در موقعیتهای تازه به کار ببرد (پراوات و فولدن، 1994).

نسل آینده در دنیایی زندگی خواهد کرد که به شیوه تفکر دقیق و پیچیده تری نیاز خواهد داشت تا با برخورداری از اندیشه سلیس و مهارتهای اساسی، خود را با شرایط همواره متحول زمان، سازگار کند.

مطالعات اخیر نشان داده است که نه تنها هوش و استعدادهای شناختی، بلکه ویژگیهای هیجانی (به ویژه هوش هیجانی) و مهارتهای اجتماعی نیز در سازمان دهی فرایند یادگیری نقش اساسی دارند (کلنوسکی، 2002). ویژگیهایی مانند مهارت در روابط اجتماعی و درک درست احساسات دیگران و پذیرش آن، با چگونگی یادگیری پیوند تنگاتنگ دارند.

برای اینکه اهداف نظام آموزشی تحقق یابد، باید اصول زیر را که برگرفته از نظریه گاردنر (2004) است، مورد توجه قرار داد:

به خلاف دیدگاه سنتی درباره هوش، یادگیری تنها از راه به کارگیری تواناییهای شناختی به دست نمی آید، بلکه دیگر انواع هوش نیز که در زیر مورد بحث قرار خواهد گرفت، در فرایند یادگیری نقش اساسی دارند.

افراد در فرایند یادگیری، پردازش اطلاعات و حل کردن مسئله، برحسب نوع و سطح تواناییهای هوشی خود از راهبردهای متفاوت استفاده می کنند.

برای اینکه معلم بتواند برای دانش آموزان تجارب مناسب یادگیری فراهم کند، باید استعدادهای آنان را به درستی بسنجد، سپس آنان را راهنمایی کند تا با به کاربستن حداکثر ظرفیت هوش و استعداد خود در جهت هدفهای آموزشی بکوشند.

دستیابی به اصول بالا مستلزم آن است که در سنجش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانش آموزان به جای تأکید محض بر هوش کلامی زبانی و ریاضی منطقی که به سبب تفاوتهای فردی و گروهی دانش آموزان در الگوهای متفاوت هوش چندگانه گاردنر ناعادلانه است نیازها، الگوهای هوشی و راهبردهای یادگیری دانش آموزان براساس نظریه هوش چندگانه مورد توجه قرار گیرد (لزیر، 1992؛ 1991 Lazear).

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.12 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مطالب مرتبط

بررسی روابط ریزساختار خاصیت در جوش های غیرمشابه…

  • عنوان لاتین مقاله: An investigation of microstructure/property relationships in dissimilar welds between martensitic and austenitic stainless steels
  • عنوان فارسی مقاله: بررسی روابط ریزساختار خاصیت در جوش های غیرمشابه بین فولادهای ضدزنگ آستنیتی و ماتنزیتی.
  • دسته: مکانیکجوشکاری
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 22
  • ترجمه سلیس و روان مقاله آماده خرید است.

خلاصه

ویژگی های متالورژیکی از قبیل کشش، سختی، چغرمگی و استحکام در برابر خوردگی جوش های غیرمشابه بین فولاد ضدزنگ آستنیتی عیار X5CrNi18-10 و فولاد ضدزنگ مارتنزیتی عیار X20CrMo13 مورد ارزیابی قرار گرفت. الکترودهای فولاد ضد زنگ دولایه و آستنیتی هر دو به منظور اتصال این ترکیب مورد استفاده قرار گرفتند و در این راه از فرآیند جوشکاری قوس فلز دستی چندگذری استفاده شد. جوش های آزاد ناقص همراه با جوش های قابل مصرف درست شدند. مشخص شد که استحکام کششی تکۀ بهم جوش خورده که توسط الکترود دولایه (E2209-17) ایجاد شده بود، نسبتا کمتر از استحکام کششی الکترود آستنیتی (E308L-16) است. چقرمگی رسوبات E2209-17 و E308L-16 حتی در دمای کم صرف نظر از درونداد گرمایی قابل قبول بود. سختی در هر دو جوش ساخته شده با الکترود آستنیتی E308L-16 و دولایۀ E2209-17 در فیوژن فلزی جوش/ X20CrMo13 به دلیل بازپخت گرمایی و پس از سرعت سرمایشی بالا افزایش یافت. مشخص شد که استحکام در برابر خوردگی متخلخل فلز جوش ساخته شده با فلز پرکنندۀ E2209-17 و E308L-16 قابل قبول است. با وجود این منطقۀ حرارت دیده در فلز پایۀ X20CrMo13 و قطعۀ جوش خورده تحت تأثیر خوردگی الکترولیتی قرار گرفت. این بررسی نشان داده است که از هر دو فلز پرکننده برای اتصال فولاد ضدزنگ آستنیتی به فولاد ضدزنگ مارتنزیتی استفاده کرد.

کلمات کلیدی: فولاد ضدزنگ مارتنزیتی و فریتی، قابلیت جوشکاری، استحکام کشش، چغرمگی، استحکام در برابر خوردگی

مقدمه

به دلیل استحکام در برابر خوردگی قابل قبول، خواص مکانیکی خوب و به صرفه بودن فولاد ضدزنگ مارتنزیتی، گرایی و کاربرد آن در برخی بخش های صنعتی رو به افزایش بوده است. خواص مکانیکی خوب، استحکام در برابر خوردگی قابل ملاحظه و قابلیت جوشکاری خوب فولاد ضد زنگ آستنیتی باعث شده که صنعت این نوع فولاد راترجیح دهد. با اینحال اطلاعات کمی در مورد روابط خاصیت/ ریزساختار در جوش های غیرمشابه بین فولاد ضدزنگ آستنیتی و مارتنزیتی بااستفاده از الکترود فولاد ضدزنگ ودولایه وجد دارد. کاربرد روزافزون فولادهای ضدزنگ نیازمند درک بهتری از موضوعات مربوط به جوش ها برای فلزات غیرمشابه میباشد. اتصال مواد غیرمشابه به دلیل تفاوت در خواص فیزیکی، شیمیایی و مکانیکی فلزات پایۀ جوش خورده در کل بحث برانگیزتر از اتصال فلزات مشابه می باشد. این تفاوت ها علاوه بر این انتخاب فلزات پرکنندۀ سازگار با هر دو فلز پایه را دشوار می کند.

  • فرمت: zip
  • حجم: 2.12 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید

مطالب مرتبط

پاورپوینت برنامه ریزی آموزشی و درسی…

فهرست پیشگفتار

مقدمه

فصل اول: برنامه ریزی آموزشی و درسی (مفاهیم و نظریات)

فصل دوم: منابع اطلاعات برای برنامه ریزی درسی (مبانی برنامه ریزی درسی)

فصل سوم: اطلاعات درباره جامعه (مبانی جامعه شناختی برنامه ریزی درسی)

فصل چهارم: مبانی فلسفی برنامه ریزی درسی

فصل پنجم: اطلاعات درباره معرفت و دانش بشری

فصل ششم: طرح ریزی برنامه های درسی

فصل هفتم: انواع طرح های برنامه درسی

فصل هشتم: ارزشیابی برنامه های درسی (الگوهای ارزشیابی از برنامه درسی)

خرید

مطالب مرتبط