پایان نامه بررسی پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتورخودرو

پروژه بررسی پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتورخودرو

  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی
  • دسته: تحقیقات مکانیکی، تحقیقات خودرو
  • عنوان کامل: پروژه بررسی پارامترهای موثر بر طراحی چندراهه ورودی موتورخودرو
  • فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات پروژه: 74
  • فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید

مقدمه

از زمان ساخت اولین خودرو تاکنون تلاشهای فراوانی در جهت بهبود عملکرد موتورهای احتراق داخلی صورت گرفته است. این بهبود در ابتدا بیشتر بر روی افزایش توان و گشتاور متمرکز بوده است ولی درحال حاضر کاهش آلاینده ها و مصرف سوخت نیز از اهداف اصلی بشمار می روند برای دستیابی به بهترین عملکرد موتور، تمامی اجزاء آن باید دقیق 1 طراحی شوند. سیستم مکش موتور بخشی از این اجزاء مهم بشمار میرود که باید بطور صحیح طراحی شود و معیار چگونگی عملکرد آن با عبارت بازده تنفسی 2 معلوم می شود و هدف افزایش هرچه بیشتر بازده تنفسی می باشد. چندراهه ورودی وظیفه توزیع هوا و سوخت به سیلندرها را بر عهده دارد. عملکرد مطلوب یک چندراهه ورودی توزیع یکنواخت مخلوط بین سیلندرها می باشد. در این صورت سیلندرها می توانند عملکرد یکنواخت و یکسان داشته باشند. از طرفی دیگر مطلوب این است که افت فشار چندراهه ورودی تا حد ممکن کم باشد تا مخلوط بیشتری به سیلندرها ارسال شده و بازده تنفسی موتور افزایش یابد. (در این پروژه از لفظ موتور بجای موتور احتراق داخلی استفاده شده است) اصول طراحی چندراهه ورودی موتورهای با سیستم سوخت رسانی چندنقطه ای با تک نقطه ای متفاوت می باشد. در موتورهای نوع اول، سوخت در راهگاه و قبل از سوپاپ تزریق می گردد و در

1 -careful engine design

2 – volumetric efficiency

چندراهه تنها هوا جریان دارد.

  • فرمت: zip
  • حجم: 2.92 مگابایت
  • شماره ثبت: 505

دانلود فایل

مقالات مشابه

پایان نامه بررسی موتور های هیدروژنی و CNG سوز******
دسته: تحقیقات مکانیکی فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 90 فهرست مطالب : جهت مشاهده مقدمه اهداف خصوصیات احتراقی هیدروژن که مربوط می شود به استفاده اش به عنوان یک سوخت احتراقی نسبت هوا به سوخت مخلوطهای هیدروژن و چگونگی مقایسه آن با دیگر سوخت ها انواع مشکلات خود اشتعالی که در موتورهای هیدروژنی اتفاق می افتد انواع سیستم های جرقه که ممکن است با موتورهای احتراق داخلی هیدروژنی استفاده شود نتایج تهویه محفظه لنگ که به هیدروژن مورد استفاده در یک موتور احتراق داخلی وابسته است بازده حرارتی موتور هیدروژنی انواع آلودگی هایی که با موتور ...
پرژه مقایسه سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی دسته: تحقیقات مکانیکی عنوان کامل: بررسی سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری انژکتوری و مقایسه آنها فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: 178 فهرست مطالب: جهت مشاهده فهرست مطالب این پروژه اینجا کلیک نمایید مقدمه قبل از ورود به بحث سیستم های سوخت رسانی بد نیست نگاهی بیندازیم به تاریخچه موتورهای احتراق داخلی تا بهتر بتوانیم مسیر تکاملی سیستم سوخت رسانی خودرو را درک کنیم. تاریخچه موتورهای احتراق داخلی، به سال 1876 باز می گردد، که «نیکولاس اتو» (1891 – 1832) اوین موتور جرقه ای را ساخت. این موتور در ابتدا بنابر ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد