کلید زنی دو طرفه مبدل جریان مستقیم برای رابط خازن های

ترجمه مقاله کلید زنی دو طرفه مبدل جریان مستقیم برای رابط خازن های

  • عنوان انگلیسی مقاله: Soft switching bidirectional DC–DC converter for ultracapacitor–batteries interface
  • عنوان فارسی مقاله: کلید زنی نرم جدید دو طرفه مبدل جریان مستقیم برای رابط خازن های فوق العاده- باتری.
  • دسته: برق و الکترونیک
  • فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
  • تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
  • دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله

چکیده ترجمه

در این مقاله یک کلید زنی نرم جدید دو طرفه مبدل DC-DC که می تواند به عنوان مدار واسط بین خازن های فوق العاده و باتری و یا سلول های سوختنی استفاده شود مورد استفاده قرار داده شده است. تمام دستگاه های نیمه هادی در مبدل پیشنهادی کلید زنی نرم هستند در حالی که مدار کنترل PWM باقی می ماند. با توجه به کلید زنی نرم تبدیل انرژی از طریق مبدل پیشنهاد شده دارای راندمان بالایی می باشد.مبدل پیشنهاد شده به تجزیه و تحلیل پرداخته شده ونتایج تجربی تجزیه و تحلیل نظری تایید شده ای دارد.

کلیدواژه

باتری، مبدل توان جریان مستقیم، خازن فوق العاده، سویچینگ نرم

مقدمه

سیستم های ذخیره سازی انرژی با هدف فراهم کردن قدرت بسیار بالا طرحی شده اند.اگر تنها باتری یا سلول های سوختی در ذخیره سازی انرژی استفاده شوند، ظرفیت آنها باید طوری طراحی شود تا پاسخ گوی بالاترین سطح قدرت نیز باشند.

با استفاده از خازن فوق العاده در کنار باتری یا سلول سوختی می توانیم نیازبه قدرت بسیار بالا را از طریق این خازن فراهم کنیم و در نتیجه می توانیم حجم ذخیره سازی و هزینه دیگر سیستم های ذخیره سازی را کاهش دهیم. خازن های فوق العاده معمولاً از طریق باتری ها و سلول های سوختی باردار می شوند که نیاز به انرژی کمی برای کارکرد دارند.در بالاترین سطح انرژی ویاانرژی ذخیره شده در خازن های فوق العاده می تواند فراهم کننده انرژی برای دیگر سیستم های ذخیره انرژی باشد.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.80 مگابایت
  • شماره ثبت: 411

دانلود فایل

مقالات مشابه

ترجمه مقاله ماتریس کنترل P-Q
عنوان انگلیسی مقاله: P-Q Control Matrix Converter Based UPFC By Direct Power Control Method عنوان فارسی مقاله: ماتریس کنترل پی- کیو مبدل مبتنی بر کنترل کننده یکپارچه پخش توان با استفاده از روش کنترل توان مستقیم. دسته: برق فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 17 دانلود رایگان نسخه اصلی مقاله چکیده ترجمه در سال های اخیر، با توجه به مشکلات محیطی و اقتصادی، ساخت ماشین جدید قدرت و خط انتقال مشکل شده است. از این رو بهتر است به منظور افزایش قابلیت انتقال قدرت از خطوط انتقال موجود را تا محدوده حرارتی به ...
انرژی خورشیدی
عنوان مقاله: انرژی خورشیدی شرح مختصر روز به روز با توسعه جوامع و کشورها نیاز به انرژی رشد یافته است و بودجه های کلانی صرف تهیه دستگاه های مولد انرژی می شود. با این وجود انرژی های سازگار با محیط زیست از دیگر انواع انرژی ها محبوب تر بوده و دانشمندان تلاش می کنند با تولید مبدل های ارزان قیمت از این نوع، استفاده از نوع انرژی را رواج دهند. اولین سلول خورشیدی کاربردی در سال 9151 در آزمایشگاه بِل توسط سه نفر به نامهای Daryl Chapin، Souther Fuller Calvin، Gerald Pearson ساخته شد. بازده این مبدل در حدود ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد