ترجمه مقاله مواجه با بارهای ضربه ایی شدید…

دسته: فنی و مهندسی

حجم فایل: 1034 کیلوبایت

تعداد صفحه: 4

  1. مقدمه

مواجه با بارهای ضربه ایی شدید، خطر عمده ایی است که ساختارهای شناور و ناوها را تهدید می کند که می تواند به دلیل انفجار زیرآبی مین یا اژدر، اصابت ساختار به شی نیمه غوطه ور در آب و یا فشار کوبیدگی که در وضعیت های زیاد دریا رخ می دهد باشد. در این وضعیت ها جلوی ناو به بالای سطح آب می رود و سپس به سرعت مجددا وارد آب میشود. این امواج ضربه ای معمولا باعث تولید آمپولس های با فشار بسیار زیاد و کوتاه مدت مشود و در نهایت منجر به تغییر شکل (سرعت کشش) زیاد می شود که همین امر باعث آسیب ساختاری شدید می گردد.

به منظور کاهش وزن شناور خالی، و در نتیجه افزایش بار مفید، منفعت زیادی در ایجاد ساختارهای کم وزن برای جایگزینی قطعات فلزی پلیتی متعارف در نواحی منتخب شناور وجود دارد.

برای اینکه محافظت کافی از این ساختارها در برابر انفججارهای زیرآبی انجام گیرد، باید این ساختارها را به گونه ای ساخت که در برابر بارهای انفجاری مقاوم باشند و از استحکام باقیماندۀ (پس از ضربه) خوب برخوردار باشند. برآورد طول عمر مستلزم آگاهی و شناخت کاهش تدریجی خواص مواد در نتیجۀ رشد و افزاش آسیب داخلی میباشد. جذب انرژی در شراط بالیستک به تکامل تدریجی آسیب در هدف بستگی دارد که این هدف خواص ماده را به تدریج کاهش می دهد. با وجود اینکه مدلهای گوناگون برای توضیح مکانیسم تغییر شکل کمپوسیت ها ایجاد شده است، اما هچ یک از مدل ها بنا به دلایلی چون اختلاف رفتاری انواع فایبرها، ساختارهای کمپوسیت و فابریک، تغییر در ویژگیهای ترمودینامیکی، خمیدگی و انعطاف پذیری، ناهمسانگردی، حساسیت میزان مواد کمپوسیت، و این حققت که مواد کمپوسیت نسبت به مواد مونولیت (مثل فلز) که اساس مکانیک تغییر شکل زیاد بر مبنای آنها میباشد، کل پرسه را کاملا شاخصه بندی نمی کنند.

خرید

مطالب مرتبط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد