بررسی رابطه بین سرمایه فکری و رضایت و عملکرد کارکنان…

دسته: مدیریت

حجم فایل: 463 کیلوبایت

تعداد صفحه: 179

با وقوع انقلاب فناوری اطلاعات، جامعه اطلاعاتی و شبکه ای و نیز پیشرفت سریع فناوری برتر، از دهه 1990 الگوی رشد اقتصاد جهانی تغییر اس اسی کرده است. دراقتصادجهانی امروز دانش به عنوان مهمترین سرمایه جایگزین سرمای ه ها ی مالی و فیزیکی شده است.

محیط کسب وکار مبتنی بر دانش، نیازمند رویکردی است که دارائی ها ی ناملموس جدید سازمانی مثل دانش و شایستگی های منابع انسانی، نوآوری، روابط با مشتری، فرهنگ سازمانی، نظام ها، ساختار سازمانی وغیره رادربرگیرد. دراین میان، نظریه سرمایه فکری توجه روزافزون محققان دانشگاهی ودست اندرکاران سازمانی رابه خود جلب کرده است.

از طرف دیگر، یکی از قابلیت های مهم سازمانی که می تواند به سازمان ها در خلق مزیت » وتسهیم دانش کمک بسیارنماید و برای آنها در مقایسه با سازمان های دیگر سازمانی پایدار ایجاد کند، سرمایه اجتماعی است.

خرید

مطالب مرتبط

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد