شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه مختلف ذهنی و روانی-1412

شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی

دسته: روانشناسی و علوم تربیتی

فرمت فایل: doc

حجم فایل: 2933 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 35 شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی

مقدمه

کودک ممکن است در تفکر، دیدن، شنیدن، تکلم، اجتماعی شدن یا درکت کردن مشکلاتی داشته یا سرآمدباشد. بنابر این مطالعه در زمینه کودکان استثنایی از سویی مطالعه تفاوتها می باشد. کودک استثنایی اول یک کودک است (انسان است با همه خصوصیات و صفاتی که برآن اشاره شده) و بعد کودکی است با خصوصیات، تفاوتهاو ویژگیهایی استثنایی نسبت به همه کودکان دیگر. کودکان عقب مانده ذهنی یکی از انواع کودکان استثنایی محسوب می شوند که به تعلیم وتربیت ویژه و خدمات مربوط نیازمندند تا از استعدادانسانی اشان به طور کامل آگاه نشوند بتوانند در زندگی فردی و اجتماعی خود در جهت نیل به خود آگاهی وشناخت خود، برقرار نمودن روابط مفیدومؤثر با دیگران رسیدن به کفایت اقتصادی و پذیرش مسؤلیت اجتماعی بهره ببرند.

کلمات کلیدی:

کودکان استثنایی

تشخیص عقب ماندگی

عقب ماندگیهای ذهنی

تعریف از عقب ماندگی ذهنی در قالب نظری و عملی:

تعریف نظری: عقب ماندگی ذهنی عملکردپایین تر از متوسط در کلیه امور ذهنی است که همزمان به مشکلات و کاستیها در رفتاری سازشی آشکار می شود و دردوران رشدجسمی- ذهنی –روانی فرد پدیدار می گردد. تعریف عملی: نمره احراز شده بر اساس آزمون های هوشی میزان شده باید از 97تا98 درصد همالان پاینتیز باشد. داشتن مشکلات در استقلال شخصی و مسولیت اجتماعی که از سن گروه فرهنگی او انتظار می رود. در این راستا، این تحقیق باهدف شناخت وتشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان و کارکرد این دانش آموزان در زمینه مختلف ذهنی و روانی انجام گردیده که در سه قسمت ارائه می شود.

– قسمت اول: دانش آموز استثنایی

– قسمت دوم: نتیجه گیری

-قسمت سوم: پیشنهاد برنامه های آموزشی، تربیتی برای کودکان

قیمت فایل فقط 14,000 تومان

عبارت های کلیدی

  • شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی
  • کودکان استثنایی
  • تشخیص عقب ماندگی
  • عقب ماندگیهای ذهنی
  • دانلود مقاله شناخت و تشخیص عقب ماندگیهای ذهنی و میزان کارکرد این دانش آموزان در زمینه های مختلف ذهنی و روانی
  • انجام پروژه و پایان نامه رشته روانشناسی

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی-3877

قیمت: 59000 ریال موضوع تحقیق: بررسی تفاوت سبک اسنادی کودک عادی و کودک عقب مانده ذهنی فهرست مطالب فصل اول مقدمه ... 2 بیان مسئله ... 3 فرضیه تحقیق ... 4 تعاریف عملیاتی ... 5 فصل دوم: پیشینه تحقیق سابقه پژوهش ... 8 نظریه هایدر ... 9 جونز ودیویس ... 10 هارولد کلی ... 11 شیور ... 12 سه بعدی واینر ... 13 خطاها و سوگیری اسناد ... 14 سوگیری...

ترجمه مقاله عقب ماندگی ذهنی: یک نشانه و یک سندرم-2424

عنوان انگلیسی مقاله: MENTAL RETARDATION: A SYMPTOM AND A SYNDROME عنوان فارسی مقاله: عقب ماندگی ذهنی: یک نشانه و یک سندروم. دسته: پزشکی فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٨ جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه: عقب ماندگی ذهنی یک ایده، یک حالت، یک سندروم، یک نشانه و یک منبع درد و سردرگمی برای خانواده...

بررسی تأثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی – حرکتی-2454

قیمت: 100000 ریال بررسی تأثیر آموزش پیش دبستانی بر یادگیری مهارتهای روانی – حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش‌آموزان دوره ابتدائی مقدمه: موفقیت کودکان در مدرسه تا حدودی به رویدادهایی بستگی دارد که آنها قبل از ورود به مدرسه تجربه کرده‏اند. آمادگی کودکان برای ورد به مدرسه و موفقیت بعدی آنها در تحصیل، با جنبه‏های مختلف رشد آنها مرتبط است. عواملی از قبیل رشد جسمی، اجتماعی، شناختی، دانشی و چگونگی یادگیری...

تاثیر مهد کودک بر رشد هوش علمی کودکان-4396

قیمت: 125000 ریال موضوع: تاثیر مهد کودک بر رشد هوش علمی کودکان 7 تا 9 ساله شهرستان ابهر فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) چکیده این تحقیق به منظور بررسی تأثیر مهد کودک در بالا بردن هوش عملی مقاطع اول و دوم و سوم ابتدایی که قبل از ورود به مدرسه دوره مهد کودک و پیش دبستانی را طی کرده اند انجام گرفته است. برای نمونه برداری از بین دانش آموزان...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد