دسته: مکانیک
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 472 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 41 دانلود مقاله رشته مکانیک
نحوه کارکردن انژکتور
مقدمه
سیستم تامین سوخت بایستی قادر به تامین سوخت مورد نیاز موتور تحت تمامی شرایط کار کرد موتور باشد. پمپ الکترونیکی، سوخت را از میان فیلتر سوخت عبور داده و آن را از باک به سمت ریل انژکتورها و در نهایت خود انژکتورها جهت پاشش انتقال می دهد. انژکتورها سوخت به دقت اندازه گیری شده را به داخل مانیفولد ورودی پاشش می کنند. سوخت اضافی سپس از داخل رگلاتور فشار به داخل باک بر می گردد. رگلاتور فشار، فشار مانیفولد را در حد استاندارد آن ثابت نگه می دارد. این خاصیت سبب جاری شدن یکنواخت سوخت در داخل ریل گشته (اثر خنک کنندگی) و از بوجود آمدن حبابهای بخار در سوخت جلوگیری می کند. در نتیجه فشار سوخت پشت انژکتور معمولا به طور ثابت در حد ۳۰۰ (کیلو پاسکال) باقی می ماند. در برخی مواقع طراحی سیستم تامین سوخت به گونهای است که از به وجود آمدن تلاطم در خط سوخترسانی جلوگیری میکند.
کلمات کلیدی:
انژکتور
سیستم تامین سوخت
سیستمهای سوخت رسانی
پمپبنزین الکترونیکی
پمپ الکترونیکی جریان مداومی از سوخت را از طریق باک سوخت تامین می کند. این پمپ هم بصورت نصب شده در داخل باک و هم بصورت نصب شده در خط سوخترسانی موجود می باشد. استفاده از پمپ های بنزین داخل باک مرسوم تر است. این پمپ ها در داخل باک قرار گرفته و جهت جلوگیری از بوجود آمدن حبابهای بخار در خط برگشت سوخت مجهز به سنسور سطح سوخت و صفحه مدور می باشند. هنگامی که پمپ در حال کارکرد می باشد مشکلات مربوط به گرم شدن سوخت از بین رفته و یک پمپ تقویت کننده داخل باک وظیفه تامین سوخت از داخل باک را در فشار پایین بعهده دارد. جهت حصول اطمینان از ثابت ماندن فشار در سطح مطلوب همیشه ظرفیت ماکزیمم مقدار تئوری مورد نیاز می باشد. پمپ الکتریکی توسط فرمان ارسالی فعال میشود. یک مدار حفاظتی از تحویل سوخت در هنگامی که موتور در حال سکون بوده و سوئیچ موتور نیز باز باشد جلوگیری به عمل میآورد.
فهرست مطالب
نحوه کارکردن انژکتور 1
سیستم تامین سوخت 1
پمپبنزین الکترونیکی 2
طراحی سیستم 3
▪ موتور الکتریکی و قاب آن 3
تغییر در طراحی سیستم 3
انواع سیستمهای انژکتوری 5
الف) سیستمهای انژکتوری چند نقطه ای: 5
ب) سیستمهای انژکتوری مکانیکی: 5
ج) سیستمهای انژکتوری مکانیکی-الکترونیکی: 6
د) سیستمهای انژکتوری الکترونیکی: 6
مزایای سیستم های انژکتوری سوخت رسانی 7
موتورهای بنزینی تزریق مستقیم (GDI) 17
موتورهای اشتعال تراکمیOmpression igntion 17
سیستمهای سوخت رسانی مترونیک 29
مقایسه بین سوختهای گازی شکل و مایع 30
پارامترهای کنترل موتور در موتورهای بنزینی 35
1- نسبت هوا به سوخت 35
معایب انژکتور استارت سرد 39
موتور احتراق جرقهای یا سیکل اتو 40
قیمت فایل فقط 17,000 تومان
↓-↓
دسته: مکانیک فرمت فایل: doc حجم فایل: 331 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 11 سیستم سوخت رسانی انژکتوری بنزینی مقدمه این مقاله به بررسی سیستم های تزریق سوخت بنزین در موتورهای جرقه ای پرداخته است که از دیر باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر این راستا فعالیتهای زیادی انجام شده است که منجر به تولید انواع سیستمهای سوخت رسانی بنزینی انژکتوری Jetronic شده است. موتورهای انژکتوری با سیستم سوخت...
قیمت: 50000 ریال سیستم سوخت رسانی انژکتوری: 1 واحد کنترل کننده الکترونیکی Ecu) موتور ( 2 سنسور دور موتور 3 سنسور فشار هوای منیفولد 4 پتانسیومتر دریچه گاز 5 سنسور دمای آب 6 سنسور دمای هوای ورودی 7 سنسور سرعت خودرو 8 اکسیژن سنسور (فقط در خودرو پژو 206 وجود دارد) 9 باتری 10 رله دوبل (در خودرو پژو 206 مالتی پلکس وجود ندارد) 11 کویل دوبل 12 باک بنزین...
دسته: مکانیک فرمت فایل: doc حجم فایل: 1 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 76 دانلود گزارش کارآموزی رشته مکانیک معرفی و عیب یابی سیستم سوخت رسانی و جرقه BOSCh MP 7. 3 خودروهای پژو پارس ELX و سمند سریر پیش گفتار ECU BOSCH MP 7. 3 با استاندارد کنترل آلودگی L4 تطابق پیدا کرده است ودارای یک کانکتور 88 راهه می باشد. این ECU برای موتورهای زیر مناسب می باشد: TU3JP...
دسته: مکانیک فرمت فایل: doc حجم فایل: 2912 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 154 پایان نامه رشته مکانیک با عنوان سیستم های سوخت رسانی و اصول فیلتراسیون و مقایسه بررسی سیستم های سوخت رسانی کاربراتوری و انژکتوری *آپدیت جدید در قالب یک مقاله بصورت رایگان ضمیمه شده است:) چکیده بشر در گذشته با شتاب فراوان در جهت صنعتی شدن گام برداشت، اما به دلیل عدم رعایت اصول زیست محیطی و با...