مقاله معماری اسکله دریایی و اهمیت آنها-4683

قیمت: 30000 ریال

– مقدمه

1-2- اسکله ها

1-3- سیستم های کلی اسکله

الف) اسکله های شمع و عرشه

ب) اسکله سپری

ج) اسکله های وزنی

1-4- انتخاب محل اسکله و مطالعات لازم برای محل انتخابی

1-4-1- مطالعات هیدرودینامیکی و جوی

الف) باد

ب) موج

ج) جزر و مد

1-4-2- مطالعات ژئوتکنیکی

1-4-3- بررسی های هیدروگرافی و توپوگرافی

2-1- مقدمه

2-2- تناسب کاربرد

2-3- کاربردها

2-4- انواع اسکله های شمع و عرشه

2-5- روشهای متداول اجرای اسکله های شمع و عرشه

2-5-1- روش ساخت در دریا

2-5-2- روش ساخت در خشکی

الف) عملیات خاکی

ب) حفاری محل شمعها

ج) آرماتورگذاری شمع

د) بتن ریزی شمعها

ه) قالب بندی ستون

و) آرماتورگذاری و بتن ریزی ستون

ز) اجرای تیر کلاهک و عرشه

ح) اجرای راههای دسترسی و آبگیری اسکله

3-1- مقدمه

3-2- پارامترهای مهم طراحی

3-2-1- ابعاد و ظرفیت کشتی ها

3-2-2- نوع تخلیه و بارگیری

3-2-3- ظرفیت بندر

3-2-4- موج طرح

3-2-5- عمق لایروبی حوضچه و کانال دسترسی

3-2-6- طول اسکله

3-2-9- ارتفاع اسکله

3-3- بارگذاری اسکله های شمع و عرشه

3-3-1- بار مرده

3-3-2- بار زنده

ب) وزن کالاهای انباشته شده بر روی سازه

ج) نیروهای وارد بر سازه در خلال استفاده از آن

ج-1) نیروی ناشی از پهلوگیری کشتی

ج-1-1) انرژی پهلوگیری

ج-1-2) سرعت برخورد کشتی

ج-1-3) فاکتور خروج از مرکزیت

انواع درجه های آزادی برای یک جسم شناور

ج-1-4) فاکتور جرم مجازی

ج-2) نیروی ناشی از مهاربندی کشتی

د) سربار ناشی از تغییرات سطح آب

3-3-3- نیروی ناشی از تغییر شکل

3-3-4- نیروهای ناشی از عوامل طبیعی

الف) نیروی ناشی از امواج

5-1- مقدمه

5-2- ارزیابی عوامل موثر بر طراحی

1- بار زنده گسترده:

2- بار زنده متمرکز:

3- بار وسایل متحرکم بر اسکله:

4- نیروهای وارد بر بولارد:

5- نیروهای حاصل از پهلوگیری:

6- عوامل محیطی:

5-3- ارزیابی رفتار عمومی اسکله های شناور تحت بارگذاری مختلف

1- بار گسترده زنده به صورت کامل بر یک پانتون

2- بار گسترده زنده بر نیمی از سطح پانتون

3- بار گسترده زنده بر ربع سطح پانتون

4- بار متمرکز

5- وسایل نقلیه متحرک و جرثقیل

6- نیروی بولارد

5-4- نحوه ارزیابی عملکرد اسکله های شناور در بارگذاری ترکیبی

5-5- نتیجه گیری نهایی در مورد مدول مناسب

5-5-1- اسکله تیپ اول (مسافری)

الف) عرض 3 متر

ب) عرض 4 متر

ج) عرض5 متر

5-5-2- اسکله تیپ دوم (باربری سبک)

الف) عرض 5 متر

ب) عرض 6 متر

ج) عرض 8 متر

5-5-3- اسکله تیپ سوم (باربری نیمه سنگین)

الف) عرض 6 متر

ب) عرض 7 متر

ج) عرض 8 متر

جدول 5-1: طول پیشنهادی پانتونها برای هر تیپ اسکله

5-5-4- تعیین ارتفاع مناسب برای هر مدول

جدول 5-2: ارتفاع پانتونها در تیپهای مختلف

5-6- نتیجه گیری کلی

2-3-1- شمعهای چوبی

2-3-2- شمع بتنی لوله ای و توپر

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

کاراموزی رشته تکنولوژی جوشکاری-2029

قیمت: 58000 ریال موضوع: کاراموزی بازرسی فنی خطوط لوله شرکت نفت فلات قاره ایران و بازرسی مرتبط با تأسیسات شرکت نفت رشته تکنولوژی جوشکاری فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) فهرست مطالب مقدمه 1-1 کلیات 1-2 شرح تأسیسات اولیه 1-3 شرح توسعه تأسیسات بمنظور نمک زدائی 1-4 شرح توسه های تدریجی در حین عملیات 1-5 شرح وضعیت فعلی واحد 1-6 توجیه بازرسی فنی 2- شرح نیازها 3- بررسی وضعیت کلی واحد...

حفاری توأم با بتن ریزی-5308

دسته: عمران فرمت فایل: doc حجم فایل: 690 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 28 حفاری توأم با بتن ریزی مقدمه: روشهای متعددی برای تولید لوله در صنعت وجود دارد، یکی از روشهای مرسوم استفاده از روش اسپیرال می باشد؛ در این روش ورقها به صورت دایره خم شده و بوسیله جوش اتوماتیک جوشکاری می شود، اما به دلایل مختلف این لوله ها کمتر در کارهای شم کوبی مورد استفاده قرار می...

تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار- ماهیگیری – قایقرانی)-207

دسته: جغرافیا فرمت فایل: doc حجم فایل: 35 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 7 تأثیر شرایط اقلیمی بر فعالیتهای خاص گردشگری (کوهنوردی – شکار- ماهیگیری – قایقرانی) ماهیگیری ماهیگیری علاوه بر کسب درآمد به صورت تفریحی یکی از فعالیتهای جذاب در صنعت گردشگری از عوامل جنب توریست در این استان می‌باشد. که جز در فصل تخم ریزی ماهیان در فصول دیگر آزاد می باشد. که در رودخانه‌ها بویژه سفید رود و...

پایان نامه رشته مکانیک با عنوان تنش جوش-1392

دسته: مکانیک فرمت فایل: doc حجم فایل: 392 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 48 پایان نامه رشته مکانیک با عنوان تنش جوش مقدمه جوشکاری یکی از روشهای متداول اتصال دائم قطعات فلزی و بعضا غیر فلزی بوده که سالهاست در صنعت به کار گرفته می شود. این تکنولوژی در بسیاری از شاخه های صنعت از جمله صنایع نفت، گاز، پترو شیمی، ماشین سازی، پل سازی، اسکله های دریایی، نیروگاههای تولید برق،...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد