گسترش ظرفیت تولید در بازارهای آزاد برق-5607

ترجمه مقاله گسترش ظرفیت تولید در بازارهای آزاد برق

عنوان انگلیسی مقاله: Generation Capacity Expansion in Liberalized Electricity Markets: A Stochastic MPEC Approach

عنوان فارسی مقاله: گسترش ظرفیت تولید در بازارهای آزاد برق:روش تصادفی MPEC.

دسته: برق

فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)

تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١٨

جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید

خرید ترجمه مقاله

چکیده ترجمه:

این مقاله به ارائه مدلی دو سطحی جهت کمک به شرکت های تولیدی در اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری در راستای بازاریابی برای ظرفیت تولید بلند مدت آنها، با در نظر گرفتن عدم قطعیت موجود در چگونگی سرمایه گذاری سایر شرکتهای تولیدی می پردازد. فرمولاسیون دو سطحی، جداسازی تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری و تولید را مجاز می دارد، همانگونه که اتخاذ تصمیمات سرمایه گذاری شرکتهای سرمایه گذاری تولید [برق] منفرد، به عنوان سطح بالاتر و با هدف حداکثر کردن در آمد مورد انتظار در نظر گرفته می شود و تصمیم گیری در مورد تولید که توسط تمام شرکتها انجام می شود به عنوان سطح پایین تر در نظر گرفته می شود. سطح پایین تر، تعادل موجود در بازار انحصاری را، از طریق فرمولاسون پاسخ قیمت تخمینی نشان می دهد که می تواند درجات مختلف رفتار بازار استراتژیک را، مانند رقابت کامل، انحصار کورنات (cournot) و حالتهای بین این دو (بینابین) را به دست دهد .

[در این مقاله، ] با جایگزینی سطح پایینتر با شرایط KKT آن، مدل دو سطحی به عنوان یک MPEC فرموله و به یک MILP تبدیل و انتقال داده شده است. نتایج بدست آمده از مطالعه موردی (study case) ارائه و مورد بررسی قرار گرفته است.

مقدمه:

در نتیجه آزاد سازی بازارهای برق، عمل تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری در زمینه ظرفیت تولید، نسبت به آنچه که پیش از این در یک چارچوب متمرکز انجام می‌گرفت، پیچیده تر شده است. شرکت های تولید کننده [برق] هم اکنون در معرض سطوح بالاتر ریسک قرار داشته، لازم است که رفتار استراتژیک رقبای خود را در بازارهای ناقص بررسی، و از عهده عدم قطعیت های ناشی از تصمیم گیریهای تنظیمی، قیمت های سوخت، تقاضا، رفتار رقابتی در بازار برق، و میزان آب جاری برآیند. در چارچوب های تنظیمی، از آنجا که تصمیم گیریهای مربوط به توسعه ظرفیت تولید معمولا توسط یک برنامه ریزی مرکزی صورت می گیرد، پیشبینی آنها ساده تر و در نتیجه با ثبات تر است. تکنیکهای اصلی جهت مدل کردن این نوع تصمیمات، روش های تصمیم گیری چند ضابطه ای [١] است که اغلب به یک مسئله مینیمم سازی کاهش می یابد. برای مطالعه جزییات بیشتر می توان به مرجع [٢] مراجعه کرد.

اطلاعات فایل

  • فرمت: zip
  • حجم: 0.55مگابایت
  • شماره ثبت: 411

خرید فایل

مقالات مرتبط

↓-↓

ترجمه مقاله برنامه ریزی گسترش تولید در بازار برق متمرکز بنیان،الگوریتم ژنتیک-386

عنوان انگلیسی مقاله: Generation Expansion Planning in a Pool Based Electricity Market, using Game Theory and Genetic Algorithm عنوان فارسی مقاله: برنامه ریزی گسترش تولید در بازار برق متمرکز بنیان، با استفاده از تئوری بازی و الگوریتم ژنتیک. دسته: برق و الکترونیک فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٢۴ جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه:...

ترجمه مقاله برنامه توسعه تولید و انتقال، با در نظر گرفتن حد بارگذاری با استفاده از نظریه گیم و شبکه عصبی...

عنوان انگلیسی مقاله: Transmission and Generation Expansion Planning Considering Loadability Limit Using Game Theory & ANN عنوان فارسی مقاله: برنامه توسعه تولید و انتقال، با در نظر گرفتن حد بارگذاری با استفاده از نظریه گیم و شبکه عصبی مصنوعی. دسته: برق و الکترونیک فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ٢١ جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید خرید ترجمه مقاله چکیده...

ترجمه مقاله استفاده از الگوریتم مورچگان برای قیمت گذاری توان راکتیو-2465

عنوان انگلیسی مقاله: Application of the ant colony search algorithm to reactive power pricing in an open electricity market عنوان فارسی مقاله: استفاده از الگوریتم جستجوی جمعیت مورچگان برای قیمت گذاری توان راکتیو در بازار آزاد برق دسته: برق - الکترونیک فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات فایل ترجمه شده: ١٧ جهت دانلود رایگان نسخه انگلیسی این مقاله اینجا کلیک نمایید خرید ترجمه مقاله چکیده ترجمه: برای...

پاورپوینت و ارائه مطلب اطلاعات حسابداری مدیریت و تصمیمات قیمت گذاری-517

دسته: حسابداری فرمت فایل: ppt حجم فایل: 450 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 27 پاورپوینت و ارائه مطلب اطلاعات حسابداری مدیریت و تصمیمات قیمت گذاری مقدمه یکی از مهمترین و جالب ترین فعالیتهای مدیریت٬ تصمیم گیری در مورد تعیین قیمتهای فروش است. تصمیم گیری در مورد قیمت محصولات، عامل مهمی در تهیه و تنظیم بودجه فروش محسوب می شود. بنابراین ابتدا زیر بنای اقتصادی تصمیمات قیمت گذاری مورد بحث واقع می...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد