دسته: مدیریت
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 140 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 30 ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن (BSC)
جهت پیاده سازی استراتژی های مرکزآموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری
چکیده
ارزیابی عملکرد از اهمیت ویژه ای نزد سازمان ها و مدیران برخوردارمی باشد هدف ازاین پژوهش ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن جهت پیاده سازی استراتژی های مرکزآموزشی درمانی امام (ره) ساری باشد.
روش: پژوهش ازنوع تحقیقات پیمایشی محسوب میگردد. که در این تحقیق از شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای با بکارگیری تکنیک انتساب متناسب با حجم استفاده شد. جمعیت آماری این پژوهش شامل کلیه کارکنان شاغل در مرکز فوق در سال 92 می باشد. حجم جمعیت 900 نفروحجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تعداد 270 نفر برآورد شده، درجمع آوری داده ها از دو روش اسنادی و میدانی استفاده شد. به منظور سنجش هریک از مؤلفه های تحقیق از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. روش آماری تحلیل عاملی تأییدی می باشد.
یافته ها:
بررسی فرضیه ها نشانگراین است که رابطه مستقیم بین اجرای BSC عوامل مربوطه به (یادگیری، نوآوری و شایستگی)، (وجه مالی)، (فرآیند داخلی S) باعملکرد سازمانی وجود دارد. ولی بین اجرای عامل (رضایت مندی-مشتری) با عملکرد رابطه وجود ندارد.
نتایج کلی نشان می دهد اجرای مدل BSCبا عملکرد سازمانی رابطه مستقیم دارد.
کلمات کلیدی:
مشتری
فرآیند داخلی
شایستگی و نوآوری
مالی
عملکرد سازمانی
مدل کارت امتیازی متوازن (BSC)
مقدمه
در قرن حاضر بحث ارزیابی عملکرد از اهمیت ویژه ای نزد سازمان ها و مدیران برخوردارمی باشد، سازمان ها با توجه به چالش هایی که در قرن بیست و یکم با آن رو به رو هستند، می کوشند به کمک توانایی ها و استعدادی که در اختیار دارند در مواجهه با تغییرات غیر منتظره ای که پیش می آید کمترین زیان را ببینند، و بیشترین سود را نصیب خود کنند. بنابراین بادرک اهمیت فرآیندسنجش-وارزیابی عملکردازسوی سازمان ها، بدین منظورروش های-مختلف مالی وغیرمالی توسط محققان ابداع گردید. یکی از مشهورترین روش های ارزیابی عملکرد که بر پایه ارزیابی مالی و غیر مالی بنا شده است، روش کارت امتیازی متوازن (BSC) می باشد. مدل کارت امتیازی متوازن برای اولین بار توسط پرفسور کاپلان و نورتون (1996) ارائه شد که چارچوبی برای کنترل و ارزیابی عملکرد شرکت ها فراهم می کند. در این مدل هر سازمان از چهار وجه مورد ارزیابی قرار می گیرند این چهار وجه عبارتند از: وجه مالی-وجه مشتریان-توجه فرایندها-وجه یادگیری ورشد.
فهرست مطالب
ارزیابی عملکرد بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) جهت پیاده سازی استراتژیهای مرکزآموزشی درمانی امام خمینی (ره) ساری 1
چکیده 2
یافتهها: 2
کلمات کلیدی: 3
مقدمه 3
بررسی متون 4
توسعه مدل 7
شکل 1) چارچوپ مدل کارت امتیازی متوازن 8
تعریف نظری و عملیاتی اجزای کارت امتیازی متوازن 8
1-مشتری: 8
2-فرآیند های داخلی: 8
3- شایستگی و نو آوری: 9
4-مالی: 9
5- عملکرد سازمانی: 9
پ-جامعه آماری: 9
ت- نمونه پژوهش: 10
ج- روش تجزیه و تحلیل آماری 11
روش های آماری 11
موارد استفاده تحلیل عاملی را به دو دسته کلی میتوان تقسیم کرد: 11
شکل3) تحلیل عاملی، تأئیدی 14
بحث نتیجه گیری: 14
پیشنهادات: 24
ملاحظات اخلاقی پژوهش 27
References: 28
قیمت فایل فقط 21,000 تومان
↓-↓
دسته: مدیریت فرمت فایل: pdf حجم فایل: 1009 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 23 ارزیابی عملکرد امور مالیاتی بر اساس مدل کارت امتیازی متوازن (مطالعه موردی: اداره کل مالیاتی شهر سنندج) چکیده مقاله: راز موفقیت شرکتهای عصر اطلاعات در سرمایهگذاری و مدیریت بر روی داراییهای معنوی است. از این رو، روش ارزیابی متوازن (BSC) ابزاری موثر و تایید شده در پاسخ به نیاز ما پا به عرصه گذاشت تا با ترجمهی...
دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 139 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 11 کاربرد کارت امتیازی متوازن به عنوان سیستم مدیریت استراتژیک مقدمه چرا عموما بودجه ها ارتباط مستقیم اندکی با اهداف استراتژیک بلند مدت شرکت دارند؟ زیرا این اهداف به حد کافی لحاظ نمی شوند. کارت امتیازی متوازن معیارهای مالی سنتی را با محک هایی از اجرا، در سه حوزۀ غیرمالی می سنجد: • رابطۀ شرکت و مشتریان •...
دسته: مدیریت فرمت فایل: doc حجم فایل: 93 کیلوبایت تعداد صفحات فایل: 19 مقاله کارت امتیازی متوازن؛ سیستم جامع مدیریت و ارزیابی استراتژی 1- کارت امتیازی متوازن در یک نگاه ارزیابی و مدیریت عملکرد، منتج از برنامه های استراتژیک و برنامه های عملیاتی سازمان است. اگرچه تدوین برنامههای استراتژیک و عملیاتی، فرایندی پیچیده و دشوار است ولی اجرای موفقیتآمیز آنها به مراتب دشوارتر است. سازمان های زیادی در پیادهسازی کامل...
پایان نامه