هدف- هدف این مقاله، بررسی تأثیرات متقابل هوش عاطفی مدیران، سبک رهبری و خروجی های کارمند است. به ویژه، این مقاله در جستجوی بررسی اثرات تعدیلی بالقوه سبک رهبری تحولی بر روابط بین هوش عاطفی مدیران و نتایج(خروجی های) کارمند به مانند عملکرد کارمند، رضایت شغلی، تعهد سازمانی و استرس(فشار) شغلی می باشد. طراحی، روش شناسی، رویکرد- این مطالعه در دو سازمان بزرگ در شانگهای چین و بر جامعه آماری متشکل از مدیران و زیردستان به تعداد323 نفر انجام شده. هوش عاطفی از طریق مقیاس هوش عاطفی ونگ و سبک رهبری به واسطه پاسخنامه چندعاملی رهبری سنجیده شدند. نتایج- یافته ها نشان دادند که سبک رهبری تحولی مدیران به شدت رابطه بین هوش عاطفی مدیران و رضایت شغلی کارمند را تعدیل می کند. با این وجود، سبک رهبری تحولی مدیران هیچ گونه اثر تعدیلی ای را بر رابطه بین هوش عاطفی مدیران و عملکرد کارمند، تعهد سازمانی و استرس شغلی گزارش نکرده است. اصالت/ارزش-یافته های این مطالعه به بینش های موجود در رابطه با ارتباطات متقابل هوش عاطفی مدیران، سبک رهبری و خروجی های کارمند کمک می کند و نشان می دهد شدت تاثیر هوش عاطفی مدیران بر رضایت شغلی باید از طریق یک متغیر سوم، رهبری تحولی نشان داده شود.
هوش عاطفی، رهبری تحولی، عملکرد کارمند
سبک رهبری یکی از خصوصیات بسیار مهم مدیران است. یکی از مؤثرترین سبک های رهبری شناسایی شده، سبک رهبری تحولی است(تا مبادله ای). Borns(1978) یک رهبر تحول بخش را کسی می داند که به دنبال انگیزه های بالقوه در کارمندان، برآوردن نیازهای بالاتر و درگیر ساختن تمام کارمندان است. به عبارت دیگر رهبر تحولی، رهبری است که به دنبال رابطه ای از تقلید متقابل و ارتقاء است که کارمندان را تا سطح رهبری پیش می برد. علاوه بر این، Borns ادعا کرد که سبک رهبری تحولی «زمانی اتفاق می-افتد که یک یا چند نفر با دیگران، به روشی همکاری می کنند که رهبران و کارمندان (پیروان) یکدیگر را تا بالاترین سطح انگیزش و اخلاقیات ارتقاء می دهند.» در سال 1985، Brown Bass مطابق با مطالعه Born(1978) بیان کرد که رهبران تحولی قادر به برانگیختن پیروانشان به انجام وظیفه، بیشتر از آنچه در حالت عادی از آن ها انتظار می رود، هستند.
این تحقیق مشخصات حفاظ سازی یک پنجره موج بر تضعیف معمولی را برای EMP (تکانه الکترومغناطیسی) شبیه سازی می کند. در گذشته اغلب محققان در زمینه حفاظت الکترومغناطیسی عمدتا بر جفت کردن دریچه روی حفره مستطیلی تمرکز کرده اند. در مقابل، تمرکز این مقاله بر ان نیست بلکه بر مشخصات حفاظ سازی یک پنجره موجبر تضعیف معمولی برای EMP می باشد. تاثیر ان بر جفت شدگی EM و حفاظ سازی به دلیل نفوذ از طریق دریچه های پشت آن نیز مورد بررسی قرار می گیرد. در اینجا پالس نمایی دوبل معروف در شبیه سازی EMP فرودی به کار رفته است. روش موج تمام با ترکیب محدود برای قدرت میدان در نقاط مختلف در پشت پنجره موج بر میرا به کار گرفته شده است. به علاوه نفوگرام ها برای نشان دادن کل مشخصه حفاظ سازی به دست می آیند. در نهایت نتایج شبیه سازی با داده های آزمایشی تایید می گردند.
حفاظ سازی یک مرحله اصلی در ساخت و بهبود سازگارپذیری الکترومغناطیسی دستگاه های فعال و غیرفعال است (1-2). چند نوع دستگاه های حفاظتی در میدان حفاظ سازی الکترومغناطیسی وجود دارند. در بین آنها، پنجره موجبر میرا یکی از اجزای رایج در کاربردهای حفاظ سازی است (3). مشاهده پذیری صفحه نمایش ها یا لامپ های وضعیت و ال ای دی ها مورد نیاز است ولی اغلب با وارد شدن یک ناپیوستگی در حفاظ و آسیب متعاقب در عملکرد آن همراه است. پنجره موجبر تضعیف یک راه موثر برای کاهش چنین تنزل عملکرد است و معمولا از طریق یک لایی روی کانتور آنها قرار داده می شود. گرچه دیگر تکنیک ها نیز وجود دارند مثل روش های مبتنی بر لحیم کردن یا جوشکاری.
شخصیت نام تجاری به طور فزاینده به یک مفهوم مهم با تئوری نام تجاری تبدیل شده و پژوهش های مبتنی بر عامل، روشی است که به طور گسترده در مطالعه شخصیت نام تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از جنبه های مدل عامل اولیه مورد انتقاد قرار گرفته که، منجر به تحول و توسعه ای در روش های بکاربرده شده در گسترش مدل عامل شده است. با این حال، مشکلات متعددی باقی مانده که هنوز به آنها رسیدگی نشده، و سوالاتی را در مورد اینکه این مدلها دقیقا چه چیزی را اندازه گیری می کنند ایجاد کرده است.این مقاله به معرفی و بیان مشکلات سردرگمی های دسته ای، دامنه تغییرات با معنی و مشکل انتخاب توصیفگر می پردازد.در انجام این کار، این مقاله به گسترش انتقاد های موجود در مورد روش های پژوهش عامل شخصیت تجاری پرداخته، و پرسشهایی را در مورد اعتبار مدلهایی مبتنی بر عامل برمی انگیزد. این مقاله با توصیه ای نتیجه گیری می کند که محققان شخصیت نام تجاری ارزیابی مجددی رابر مدل های خود و مفهوم شخصیت نام تجاری انجام داده و شخصیت نام تجاری به ریشه های خود در روش های کیفی تصویری باز می گردد.
شخصیت نام تجاری، روش های پژوهش محور، ارزشیابی حساس
ساده ترین تعریف از نانوتکنولوژی بیان می کند که این فن آوری قدرت سازماندهی، کنترل و ساخت در حد اتمی و مولکولی را فراهم می آورد. با این فن آوری جدید، انقلابی در زندگی بشر به وجود آمده و مواد و امکانات جدیدی در عرصه های مختلف علوم از جمله مخابرات، شیمی، مواد، بیوتکنولوژی و غیره ایجاد می شود. نانوتکنولوژی مبحث جدیدی نیست و از سالها پیش در زندگی بشر وجود داشته است، ولی قرن حاضر زمانی است که بشر توانسته آن را بهتر بشناسد و با رویکردی جدید، بیشتر از گذشته آن را تحت کنترل خود درآورد[3].
تکامل سیستم های شبکه اترنت((Ethernet از Mb/s 100 به Gb/s 1 و سپس Gb/s 10 سبب رشد خیلی سریع شبکه های محلی شده است. همزمان با آن الگوی ترافیکی به بیرون از ناحیه محلی و هسته شبکه منتقل شده است. پیشرفت شگرف تجهیزات الکترواپتیک از لحاظ قیمت و عملکرد باعث می شود تا شبکه های DWDM و سوییچهای الکترواپتیک جایگزین شبکه های عمومی(Public Network Sector) شوند. زیرا این سیستم الکترواپتیک قادر است، سرعت قسمت پشتیبان (Backbone) شبکه IP را تا حد تراهرتز (1012 Hz) با هزینه کمتر، افزایش دهد[3]. لازم به ذکر است، ایجاد سیستم های نوری سرعت بالا، تنها با استفاده از مدولاتورها و سوییچهای الکترواپتیکی یا تمام نوری امکان پذیر است.
چکیده
مقدمه
فناوری نانو (نانو تکنولوژی) چیست
نانوتکنولوژی و کاربردهای آن
پزشکی و بدن انسان
هوا و فضا
امنیت ملّی
کاربرد نانوتکنولوژی در صنعت الکترونیک
تاریخچه فناوری نانو در جهان
اهمیت مطرح شدن طرح
تعیین بودجه های کلان در کشورهای صنعتی برای تحقیقات در زمینه نانوتکنولوژی
تأثیر نانوتکنولوژی بر امنیت جهانی
مدل جامع مدیریت استراتژیک
ارایه مدل تدوین استراتژی نانوتکنولوژی
قدردانی
منابع و مراجع
با توجه به افزایش تقاضا برای استفاده از سیستم های مختلف ارتباطی سریع و پر ظرفیت، سیستم مخابرات نوری بهترین انتخاب برای جوابگویی به این تقاضای روز افزون است. این سیستم ها در سرعت های بالا با استفاده از موجبرهای الکترواپتیک در ابعاد نانومتری ساخته می شوند. گرچه کشور ما در زمینه های مختلف علمی ممکن است از کشورهای پیشرفته عقب تر باشد، ولی شواهد حاکی از آن است که در زمینه اپتیک و لیزر فاصله ما با آنها بسیار کم است و با برنامه ریزی دقیق، خیلی سریع می توان با آنها رقابت کرد[1]. از طرفی تا سال 2000 هنوز کشورهای منطقه خاورمیانه سهمی در بازار بین المللی مخابرات نوری نداشتند و این منطقه بکر و خالی از رقیب داخلی باقی مانده است. ضمنا تا سال 2004 سهم این بازار حدود 100 میلیارد دلار برآورد شده، که رقم قابل توجهی است[2]. به عنوان مثال، فروش کریستال های غیرخطی که در مخابرات الکترواپتیک به کار می رود، رشدی سرسام آور دارد به طوری که در سال 2005 فروش 36 برابر فروش سال 2000 خواهد بود و به طور متوسط سالانه بیش از 90% افزایش رشد وجود خواهد داشت[2]. بنابراین تدوین استراتژی واحد، در کل کشور رمز موفقیت در این کار خواهد بود. در این مقاله ابتدا ضرورت تدوین استراتژی نانوتکنولوژی برای مخابرات الکترواپتیک بیان می شود، سپس مدل جامع مدیریت استراتژیک و روش و مراحل تدوین استراتژی ارایه می شوند. در ادامه، نمونه ای از نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدها در زمینه فن آوری مخابرات الکترواپتیک و استراتژی های مرتبط و متناسب با آنها بیان می شود. در آخر راهکارها و پیشنهاداتی برای پیاده سازی در ایران ارایه خواهد شد.
فرش های ایرانی (که بیشتر به عنوان فرش پارسی شناخته می شوند) در سرتاسر جهان، در میان فرش های آسیایی بسیار مشهورند. بهترین فرش های ایرانی آن هایی هستند که به وسیله ایرانی ها ساخته شده اند. این فرش ها مهارت ایرانیان در انتخاب مواد، گره زنی، تکنیک های رنگ آمیزی، آفرینش طرح ها و الگوها را آشکار می سازد. فرش ها و قالیچه های ایرانی پیوند بافندگان را با آرزوها، باورها و نیازهای آن ها آشکار می سازد. و همچنین بازتابی از شرایط زندگی و موقعیت فرهنگی هنرمند، وضعیت جوّی منطقه، منابع گیاهی و وضعیت جغرافیایی محل زندگی هنرمند هستند.
طرح ها، الگوها و موضوع فرش ایرانی از طبیعت، تاریخ و افسانه ها الهام گرفته است. در واقع ریشه ساخت فرش را باید در زندگی عشایری جستجو کرد، که بعدها به شهرها و روستاها راه پیدا کرده است. عشایر برای بافت فرش از پشم چارپایان اهلی و رنگ هایی که از گیاهان مختلف و منابع معدنی گرفته شده است، استفاده می کنند. فرش ها نه تنها در زندگی روزمره کاربرد دارند، بلکه به عنوان کارهای هنری شناخته می شوند. عشایر ایرانی فرش ها و قالی های زیبایی می بافند و از آن ها برای پوشاندن و آراستن کف چادر و دیگر قسمت های آن استفاده می کنند. عشایر علاوه بر فرش، به بافت گلیم، پتو، زین، روبان چادر و غیره نیز می پردازند. با بافتن هزارها یا میلیون ها گره به وسیله ریسمان های رنگ شده، فرشی با یک طراحی زیبا تکمیل می شود، که برای بافت این فرش ممکن است از طرح روی کاغذ استفاده شده باشد، یا اینکه فرش بدون استفاده از نقشه بافته شده باشد. عشایر فرش ها را بدون استفاده از طرح روی کاغذ و فقط با رجوع به تصوراتشان و آنچه از پیشینیان خود آموخته اند، می بافند و فقط بافندگان شهری برای آفرینش طرح ها از ترسیم و نقشه کشی استفاده می کنند.