دسته: مدیریت
حجم فایل: 16 کیلوبایت
تعداد صفحه: 22
چکیده:
“تفویض اختیار” در سازمان مفهومی است که همواره با نام استاد کلاسیک مدیریت “هنری فایول”درآمیخته است زمانیکه تأکید بر چهارده اصل اساسی مدیریت میکند و به “تفویض اختیار” به عنوان وظیفه اساسی مدیران پای میفشارد. تفویض اختیار در سازمان با واژههای دیگری چون “عدم تمرکز”، “توانمندسازی کارکنان”، “مدیریت مشارکت جو”، “مسئولیتپذیری” و حساب پس دهی” مدیران گره خورده است. آنچه که در این مقاله بدان پرداخته میشود مفاهیم “تفویض اختیار” و علل خودداری مدیران از تفویض اختیار است. اینکه هرچقدر سازمان به سوی “پویایی گروهی کارکنان” و تفکر جمعی و تیمی بیشتر حرکت کند بستر مناسب برای تفویض اختیار ایجاد میگردد. چرا مدیران از “تفویض اختیار”هراس دارند؟ آیا از “حساب پسدهی ” میترسند؟ آیا هنوز به زیر مجموعه خود اعتماد ندارند؟ یا اینکه آنها را توانمند برای انجام اختیار و وظائف سازمانی نمیدانند؟ آیا فکر میکنند که خودشان بهتر وظایف را انجام میدهند؟ آیا مقصر اصلی بروکراسی اداری است؟ یا “مدیران بالای سازمان” شناخت کافی از “تفویض اختیار” ندارند؟ سئوالاتی از این است همواره مطرح بوده است و پاسخگویی به این سئوالات بیشتر بستگی به آن دارد که سازمان در چه درجهای از “رسمیت”، “پیچیدگی” و اندازه قرار دارد؟ آیا سازمان دولتی است یا غیردولتی؟
و نقش و جایگاه “قدرت” و “قانونمندی مدیران” در سازمان چقدر است؟
مقدمه
مفاهیم پایه در داده کاوی
تعریف داده کاوی
کاربردهای داده کاوی
مراحل فرایند کشف دانش از پایگاه داده ها
انبارش داده ها
انتخاب داده ها
تبدیل داده ها
کاوش در داده ها
تفسیر نتیجه
عملیاتهای داده کاوی
معیارهای انتخاب عملیات داده کاوی
عملیاتها و تکنیکهای داده کاوی
تحلیل پیوند
پارامترهای قوانین وابستگی
مدلها و الگوریتمهای داده کاوی
مدلها و الگوریتمهای داده کاوی
درخت های انتخاب
استنتاج قانون
الگوریتمهای ژنتیک
گامهای اصلی داده کاوی جهت کشف دانش
مراحل لازم برای ساخت یک پایگاه داده داده کاوی
آماده سازی داده برای مدل سازی
منابع و مراجع
دسته: مدیریت
حجم فایل: 33 کیلوبایت
تعداد صفحه: 6
این پرسشنامه یک پرسشنامه استاندارد می باشد که در یک پژوهش در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه تهران به کار رفته است تعداد سوالات پرسشنامه برابر با 29 سوال به طیف 5 درجه ای لیکرت به شرح زیر می باشند
سوالات 1 تا 8 استراتژی رقابتی سازمان
سوالات 9 تا 21 استراتژی منابع انسانی سازمان
سوالات 22 تا 29 عملکرد سازمان
مقدمه
شرکت داروسازی ثامن
بررسی دارو های تولیدی شرکت داروسازی ثامن
بی کربنات سدیم (Sodium Bicarbonate)
موارد مصرف
مکانیسم اثر
کلرید پتاسیم (Potossium chloride)
گروه داروئی درمانی
ژلاتین
گروه داروئی درمانی پلی پپتید و الکترولیت و افزایش دهنده حجم پلاسما
مترونیدازول (Metronidazole)
گروه داروئی درمانی مشتق صناعی ایمیدازول ضدباکتری ضد پروتوزآ
موارد مصرف
رینگر (Ringer’s)
گروه داروئی درمانی محلول حاوی الکترولیت جانشین مایع و الکترولیت ها
دکستروز (Dextrose)
گروه داروئی درمانی کربوهیدرات، جانشین مایعات تأمین کننده کالری سولفات منیزم (Magnesium sultate. 7H2o)
گروه داروئی درمانی سولفات منیزیم ضدتشنج
سیپروفلوکساسین (Ciprofloxacin)
مکانیسم اثر دارو
واحد نیروگاه
حوضچه اول
حوضچه دوم
حوضچه سوم
حوضچه چهارم
حوضچه پنجم
رنگ لایه های اکسید آهن
شرایط آب تغذیه
بررسی خوردگی در قطعات و اجزا
راهکار های کنترل خوردگی
چیلرها
بازدارنده های نیترات
بازدارنده های کرومات
بازدارنده های مولیبدات
هواساز
رسوبزدائی و تمیزکاری
قلیاشوئی
اسیدشوئی
اسید های معدنی
اسیدکلریدریک (HCL)
اسیدفسفریک (phosphoric acid)
اسیدسولفوریک (Sulfuric acid)
اسید های آلی (organic acids)
اسید سیتریک (Citric Acid)
نحوه اجرای اسیدشوئی
کندکننده ها (inhibitors)
واحد تولید
واحد آب سازی
موارد استفاده آب دیونایزد
عمل Relceif velve
عملیات احیاء رزین های آنیونی و کاتیونی
واحد تقطیر
نکات مربوط به واحد تقطیر
واحد ساخت محلول
واحد I. P. Q. C
واحد فیلینگ
سیفیک
دستگاه کانتل
واحد اتوکلاو
مراحل استریل شدن
آماده کردن واحد اتوکلاو
آبگیری
سیرکوله کردن آب
آبگیری مجدد
عمل Heating توسط بخار
استریل کردن با فشار و دما
کولینگ
سرد کردن با فشار و دما
تخلیه آب
تخلیه هوا از داخل چمبر
یکسان کردن هوای چمبر و هوای سالن
پایان سیکل
Emergency
واحد بسته بندی
آشنائی با مواد اولیه و ساختار ترکیبات
مترونیدازول
سیپروفلوکساسین
همودیالیز
گلایسین (اسید آمینواستیک)
مواد ژلاتینی
محلول قندی نمکی
رینگر تزریقی
محلول قندی
واحد آزمایشگاه شیمی
رسوبی
کمپلکسومتری
اسید و باز
آمپرومتری (کارل فیشر)
نحوه انجام تست پارتیکل
آنالیز محلول دیالیز صفاقی
تعیین pH
تعیین مقدار سدیم
طرز کار با دستگاه فیلم فتومتر
تعیین مقدار کلسیم و منیزیم به روش دستگاهی
اندازه گیری میزان کلر در نمونه
طرز عمل دستگاه پتانسیومتر
انجام تست لاکتات برای محلول دیالیز صفاقی
تعیین مقدار دکستروز در محلول دیالیز صفاقی
فهلینگ A
تعیین مقدار 5 هیدروکسی متیل فورفورال
دستورالعمل آنالیز محلول مترونیدازول
آنالیز محلول سدیم بیکربنات
آنالیز محلول گلایسین
آنالیز محلول سدیم کلراید
آنالیز محلول قندی نمکی
تعیین مقدار 5 هیدروکسی متیل فورفورال
تعیین مقدار دکستروز
تعیین مقدار سدیم کلراید
آنالیز محلول هیپوکلریت سدیم
برای تعبین کلراید total
آنالیز محلول سیپروفلوکساسین
تعین مقدار دکستروز
تعیین مقدار سیپروفلوکساسین
تهیه فاز متحرک
محلول استاندارد
محلول رزولوشن
محلول نمونه
تنظیمات سیستم کروماتوگرافی HPLC
فاز متحرک
محلول استاندارد
محلول نمونه
آنالیز محلول های منیزم سولفات
تعیین مقدار منیزیم سولفات
آنالیز محلول رینگر
واحد میکروبیولوژی
کنترل میکروبی توسط این واحد
قبل از اتوکلاو
در حین اتوکلاو
بعد از اتوکلاو
واحد فارماکولوژی
منابع
دسته: علوم انسانی
حجم فایل: 317 کیلوبایت
تعداد صفحه: 125
پایان نامه ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد
چکیده:
هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از شکست تحصیلی با بهزیستی روانشناختی در دانشجویان دانشگاه آزاد می باشد. ابزارهای این پژوهش شامل دو نوع پرسشنامه است که شامل: پرسشنامه سلامت روانی و پرسشنامه بهزیستی روانشناختی می باشد و پرسشنامه سلامت روانی 7 ماده آن برای نشانه های جسمانی و 7 ماده دیگر آن علایم اضطراب و 7 ماده دیگر آن اختلال در کنش اجتماعی و 7 ماده دیگر علایم افسردگی را می سنجد. پرسشنامه بهزیستی روانشناختی که 19 ماده آن برای رضایت از زندگی و 13 ماده آن برای معنویت و 19 ماده آن برای شادی و خوش بینی و 8 ماده آن مربوط به رشد و بالندگی و 8 ماده برای ارتباط مثبت با دیگران و 10 ماده آن برای خود مختاری می باشد. بر اساس نتایج تحقیق مشاهده شد که نمره سلامت روانی در دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر است بدین معنی که دانشجویان دختر از سلامت روانی بیشتری برخوردارند و همچنین از لحاظ افسردگی بین دانشجویان پسر و دانشجویان دختر مشاهده نشد و مشخص شد که نمره بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر بیشتر از دانشجویان دختر می باشد بدین معنی بهزیستی روانشناختی بیشتری دارند.
فهرست مطالب:
چکیده
فصل 1- کلیات تحقیق
1-1- مقدمه
1-2- بیان مسئله
1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق
1-4- اهداف تحقیق
1-5- سوالات تحقیق
1-6- چارچوب نظری تحقیق
1-7- تعاریف واژه ها
فصل 2- ادبیات و مستندات تحقیق
2-1- تعریف هویت
2-2- مفهوم هویت
2-3- انواع هویت
2-3-1- سبک های هویت اطلاعاتی
2-3-2- سبک هویت هنجاری
2-3-3- سبک هویت سردرگم
2-4- هویت و جنسیت
2-5- سلامت روان
2-6- سلامت روانی
2-7- بهزیستی روانشناختی
2-8- مولفه های تشکیل دهنده سازه بهزیستی روانی
2-8-1- خودمختاری
2-8-2- رشد فردی
2-8-3- تسلط بر محیط
2-8-4- هدفمندی در زندگی
2-8-5- روابط مثبت با دیگران
2-8-6- پذیرش خود
2-9- افسردگی
2-10- تعریف افسردگی
2-11- شناخت افسردگی
2-12- انواع اختلال افسردگی
2-13- نشانه های افسردگی
2-14- مطالعات انجام شده
فصل 3- روش شناسی تحقیق
3-1- روش تحقیق
3-2- جامعه آماری
3-3- نمونه و روش نمونه گیری
3-4- روش گردآوری اطلاعات
3-5- ابزار گرد آوری اطلاعات
3-6- روش های تجزیه و تحلیل داده ها
فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات
4-1- بررسی جمعیت شناختی آزمودنیها
4-1-1- بررسی حجم نمونه به تفکیک جنسیت
4-1-2- بررسی حجم نمونه به تفکیک محل سکونت
4-1-3- بررسی حجم نمونه به تفکیک ترم تحصیلی
4-1-4- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان تحصیلات
4-1-5- بررسی حجم نمونه به تفکیک میزان درآمد
4-2- بررسی متغیرهای اصلی و فرضیات تحقیق
فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- خلاصه یافته ها ی پژوهش
5-2- بحث و نتیجه گیری
5-3- محدودیتهای تحقیق
5-4- پیشنهادهای تحقیق
جدول4-1-1 توزیع پاسخگویان به تفکیک جنسیت
جدول4-1-2 توزیع پاسخگویان به تفکیک محل سکونت
جدول4-1-3 توزیع پاسخگویان به تفکیک سن
جدول4-1-4 توزیع پاسخگویان به تفکیک میزان تحصیلات
جدول4-1-5 توزیع پاسخگویان به تفکیک نوع شغل
جدول4-2-1 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی
جدول4-2-2 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان عادی
جدول4-2-3 میانگین و انحراف معیاردر خرده مقیاس بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان دانشجویان دختر
جدول4-2-4 میانگین و انحراف معیاردرمقیاس سبک های هویت به تفکیک دانشجویان پسر ومرز
جدول4-2- 5 میانگین و انحراف معیاردرمقیاس سلامت روانی به تفکیک دانشجویان پسر ومرزی
جدول4-3-1 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سبک های هویت با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر ومرزی
جدول4-3-2 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر ومرزی
جدول4-3-3 بهزیستی روانشناختی در بین دانشجویان پسر ومرزی
جدول4-3-4 سبک های هویت در بین دانشجویان پسر ومرزی
جدول4-3-5 سلامت روانی در بین دانشجویان پسر ومرزی
جدول4-3-6 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر سن و بهزیستی روانشناختی
جدول4-3-6-1 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان درآمد و بهزیستی روانشناختی
جدول4-3-6-2 نتایج ضریب همبستگی پیرسون بین دو متغیر میزان تحصیلات و بهزیستی روانشناختی
جدول 4-4 بهزیستی روانشناختی به تفکیک جنس دانشجویان
جدول 4-5 بهزیستی روانشناختی به تفکیک محل سکونت