چکیده
این مطالعه به بررسی روابط میان اقدامات مدیریتمنابع انسانی (HRM) و سرمایه اجتماعی سازمانی (OSC) ، و اثرات تعدیلی ویژگی های صنعتی می پردازد. بر اساس یک نمونه از 161 شرکت، نتایج به دست آمده از این مطالعه نشان می دهد که اقدامات مدیریت منابع انسانی متمرکز بر تسهیل روابط در میان کارکنان است، و مسلماً به سرمایه اجتماعی سازمانی مرتبط و وابسته است؛ و روابط برای شرکت های فعال در صنایع کمتر تنظیم شده، قوی تر است. علاوه بر این، کثرت دانش به خودی خود نشان می دهد که هیچ اثر تعدیلی ندارد، اما به نظر می رسد، متصل کننده مقررات صنعتی در موثر بودن پیوند اقدامات مدیریت منابع انسانی و سرمایه اجتماعی سازمانی می باشد. یافته های حاصل از تجزیه و تحلیل برای موردی خاص نشان می دهد که اقدامات مدیریت منابع انسانی اثر مثبت بالایی بر سرمایه اجتماعی سازمانی دارد اما نه با کثرت پایین دانش در زمینه کنترل شده تر. این مطالعه مفاهیمی برای تحقیق و تجربه همراه با دستورالعمل هایی برای تحقیقات آینده ارائه می دهد.
کلمات کلیدی: سرمایه اجتماعی سازمانی، اقدامات مدیریت منابع انسانی، مقررات صنعتی، کثرت دانش
مقدمه
سرمایه اجتماعی به طور کلی بیانگر انبوه منابع درج شده در داخل، به واسطه دسترسی و فراهم شده از روابط یک فرد یا سازمان می باشد (بولینو، تورنلی، و بلودگود، 2002؛ اینکپن و تسانگ، 2005؛ ناهاپیت و گشال، 1998). یک شرکت می تواند مزیت بزرگی از هر دو روابط درون و بین سازمانی، استنتاج نماید. سرمایه اجتماعی داخلی امن، هماهنگی داخلی شرکت، خلق و جمع آوری دانش و خلاقیت را تسهیل می کند (لیئنا و پیل، 2006؛ ناهاپیت و گشال، 1998؛ تسای و گشال، 1998). روابط اجتماعی میان اعضای سازمان، نوآوری (مورر، بارتچ و ابرس، 2011؛ سابرامنیان و یوندت، 2005) ، رشد (مورر و دیگران؛ 2011) ، و دیگر نتایج سازمانی (اندروز، 2010؛ باتجارگال، 2003) را افزایش می دهد. ظاهراً سرمایه اجتماعی امن، نوآوری را از طریق بهکارگیری دانش ترویج می دهد (پرز- لاو، کابلو مدینا، و کارمونا لاوادو، 2011) ؛ و رقابت شرکت و احتمال موفقیت را افزایش می دهد (فیشر و پولاک، 2004؛ اینکپن و تسانگ، 2005؛ وو، 2008). این تحقیق از لینا و ون بورن (1999) در زمینه سرمایه اجتماعی سازمانی (OSC) به عنوان یک منبع که منعکس کننده روابط اجتماعی درون شرکت است، تبعیت می کند؛ که این وابسته به مفهوم سرمایه اجتماعی داخلی می باشد (آدلر و کون، 2002؛ لیئنا و پیل، 2006).
خلاصه
تراکم ترافیک مشکل بسیار جدی می باشد که به دنبال افزایش تعداد اتوموبیل در جاده ها که به طور قابل توجهی بیش از ظرفیت جاده ها می باشد، شدیدتر می گردد. این مقاله به تعریف TraffCon (سیستم کنترل ترافیک) پرداخته، به عنوان سیستم جدبد مدیریت ترافیک (TMS) برای شبکه های وسایل نقلیه بیسیمی می باشد که به سمت حل این مشکلات از طریق بهینه کردن استفاده از ظرفیت کنونی جاده هایپیش می رود. این سیستم همچنین طرحی را ارائه می دهد که شامل مدول تصمیم گیری جدبد مبتنی بر سرور می باشد، که توزیع اطلاعات را به وسایل نقلیه امکان پذیر می کند؛ اگر این موارد دنبال گردد، منجر به استفاده بهینه ازجاده ها می گردد.
کلمات کلیدی: مدیریت ترافیک، وسایل نقلیه جاده ای، راهنمایی رانندگان، شیکه های بیسیم
1 مقدمه
دسترسی بیسیم در محیط مربوط به وسایل نقلیه (WAVE) برای مدت زمانی به عنوان حیطه پژوهشی فعالی بوده است. WAVE هنوز هم در فاز استانداردسازی بوده و چندین گروه به این منظور فعالیت هایی را انجام می دهند که متشکل از کنسرسیوم ارتباطاتی اتومبیل با اتومبیل، کارگروه ارتباطات در شعاع کم، و کارگروه می باشند. بدون در نظر گرفتن نتایج این فرایند، مقدمات مربوط به کاربردهای جدید در حیطه وسایل نقلیه آشکار می باشد که بر مبنای اینترنت، آرامش، ایمنی، یا کاربردهای مدیریت ترافیک است.
بسیاری از پزوهش های اولیه در ارتباط با کاربرد های مشخص WAVE وتمرکزش را بر روی ایجاد مزایای امنیتی قرار داده است. کنسرسیوم ارتباطاتی ایمن وسایل نقلیه فهرست بلندی از رده بندی مجزای این کاربردها بر طبق به مزایای آن فراهم کرده است. اکثریت این موارد ولی نه همه آن ها در ارتباط با ایمنی می باشد. در حال حاضر بسیاری از پروژه های درسطح جهانی کاربردهای ایمنی را بر اساس این موارد و سناریوهای مشابه مد نظر قرار می دهد.
مقدمه:
با پیشرفت سریع تکنیک اتوماسیون و پیچده تر شدن پروسه های صنعتی و کاربرد روز افزون این شاخه از تکنیک نیاز شدیدی به کاربرد سنسورهای مختلف که اطلاعات مربوط به عملیات تولید را درک و براساس این اطلاعات مقتضی صادر گردد، احساس می شود. سنسورها به عنوان اعضای حسی یک سیستم، وظیفه جمع آوری و با تبدیل اطلاعات را به صورتی که برای یک سیستم کنترل و با اندازه گیری قابل تجزیه و تحلیل باشد به عهده دارند. در سالهای اخیر سنسورها به صورت یک عنصر قابل تفکیک سیستمهای مختلف صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و پیشرفت سریعی در جهت جوابگویی به تقاضاهای صنعت در این شاخه از علم الکترونیک انجام پذیرفته است. سنسورها جهت تبدیل عوامل فیزیکی مانند حرارت، فشار، نیرو، طول، زاویه چرخش، دبی و غیره به سیگنالهای الکتریکی بکار برده می شوند و به همین منظور سنسورهای مختلفی که قابلیت تبدیل این عوامل را به جریان برق دارا می باشند، ساخته شده اند.
دسته: کامپیوتر
حجم فایل: 1746 کیلوبایت
تعداد صفحه: 4
طراحی برنامه نویسی دیتابیس SQL Server2008 سیستم باشگاه ورزشی
سورس
create table bashghahTBL
(OrgName varchar (30) Not Null،
OrgManagaer varchar (25) Null،
InstitutionYear datetime Not Null،
OrgAddress varchar (200) Not Null،
OrgTelephon nchar (10) Null،
OrgFax nchar (10) Null،
OrgPostalCode nchar (10) Null UniQue،
OperatorCode int Not Null) ;
create table bashghahTBL
(OrgName varchar (30) Not Null،
OrgManagaer varchar (25) Null،
InstitutionYear datetime Not Null،
OrgAddress varchar (200) Not Null،
OrgTelephon nchar (10) Null،
OrgFax nchar (10) Null،
OrgPostalCode nchar (10) Null UniQue،
OperatorCode int Not Null) ;
جدول ورد
جدول باشگاه bashghahTBL
محدودیت
طول فیلد
نوع فیلد
نام فیلد
توضیح فیلد
Not Null
30
varchar
OrgName
نام باشگاه
Null
25
varchar
OrgManagaer
مدیر باشگاه
Not Null
–
datetime
InstitutionYear
سال تاسیس
Not Null
200
varchar
OrgAddress
آدرس
Null
10
nchar
OrgTelephon
تلفن
Null
10
nchar
OrgFax
فکس
Null – UniQue
10
nchar
OrgPostalCode
کدپستی
Not Null- Foreign Key
4
int
OperatorCode
کد اپراتور ثبت
مقدمه
امروز وابستگی علوم کامپیوتر، مکانیک و الکترونیک نسبت به هم زیاد شده اند و هر مهندس و با محقق نیاز به فراگیری آن ها دارد، و لذا چون فراگیری هر سه آنها شکل به نظر می رسد حداقل باید یکی از آن ها را کاملاً آموخت و از مابقی اطلاعاتی در حد توان فرا گرفت. اینجانب که در رشته مهندسی مکانیک سیالات تحصیل می کنم، اهمیت فراگیری علوم مختلف را هر روز بیشتر حس می کنم و تصمیم گرفتم به غیر از رشته تحصیلی خود سایر علوم مرتبط با خودرو را محک بزنم. می دانیم که سال هاست علوم کامپیوتر و الکترونیک با ظهور میکروچیپ ها پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده اند و این پیشرفت دامنگیر صنعت خودرو نیز شده است، زیرا امروزه مردم نیاز به آسایش، ایمنی، عملکرد بالا از خودرو خود توقع دارند. از نشانه های ظهور الکترونیک و کامپیوتر در خودرو پیدایش سنسورها در انواع مختلف، و سیستم های اداره موتور و سایرتجهیزات متعلقه می باشد. این تجهیزات روز و به روز تعدادشان بیشتر و وابستگی علم مکانیک به آن ها بشتر می شود. در ادامه سعی دارم نگاهی به تولید وسنسورهای موجود در بازار بیاندازیم و زمینه را برای ساخت یک سنسور پارک مهیا کنم، تا از ابزارهای موجود حداکثر بهره را برده وعملکرد مطلوب ارائه داد. امروزه بحث سنسور به اهمیت مفاهیمی از قبیل میکروپرسسور (پردارزش گر) ، انواع مختلف حافظه وسایر عناصر الکترونیکی رسیده است، با این وجود سنسور هنوز هم فاقد یک تعریف دقیق است همچنانکه کلمات الکترونیکی از قبیل پروب، بعدسنج، پیک آپ یا ترنسدیوسر هنوز هم معانی لغوی ندارند. جدا از این ها کلمه سنسور خود ریشه بعضی کلمات هم خانواده نظیر المان سنسور، سیستم سنسور، سنسور باهوش و تکنولوژی سنسور شده است کلمه سنسور یک عبارت تخصصی است که از کلمه لاتین Sensorium، به معنی توانایی حس کرد، یا Sensus به معنی حس برگرفته شده است.