تعمیرات خط گرم [1] برای نخستین بار در سال 1913 در ایالت اوهایو آمریکا صورت گرفت. در آن زمان ابزار بسیار ساده و ابتدایی مثل چوب های بلند در اختیار سیم بانان قرار می گرفت که به وسیله آن سیم برق دار را از محدوده کار خود دور کرده و عملیات تعویض مقره های شکسته را انجام می داند.
به دلیل عدم فن آوری در عایق سازی و ایجاد امنیت برای سیم بانان عملیات محدود به شبکه ها تا سطح ولتاژ 11 کیلو ولت بود و برای ولتاژهای بالاتر این چوب ها جوابگو نبودند. با توجه به سود سرشار مالی در این نوع تعمیرات، شرکتهای دیگر نیز به این نوع تکنولوژی روی آوردند به طوری که تا 1920 سه شرکت سازنده تجهیزات خط گرم در ایالت های مختلف آمریکا مشغول به کار با خط گرم شدند. بزرگ ترین شرکت فعال در آن سال ها شرکت TIPS TOOLS بود که پیشرفت های خوبی در این زمینه به دست آورد به طوری که انجام عملیات را تا سطح 33 کیلو ولت امکان پذیر ساخت.
عملیات خط گرم در ایران نیز در سال 1964 (1353) پس از حدود 50سال مورد توجه کارشناسان صنعت برق قرار گرفت ولی جرقه این کار برای تهیه و ساخت و ساز تجهیزات خط گرم در داخل کشور جهت کار روی شبکه های 20 کیلو ولت برای اولین بار وبا هدف های بشرح ذیل است:
•باز و بست انواع جمپرها تحت تانسیون 20 کیلو ولت
•پاکسازی حریم اشجار 20 کیلو ولت
•تحکیم یراق آلات 20 کیلو ولت
به همین دلیل طی قراردی یک شرکت آمریکایی ملزم به آموزش و راه اندازی گروه های خط گرم در ایران شد. پس از آموزش تعدادی استادکار، گروه های خط گرم در تهران و خوزستان فعال شدند و برخی تعمیرات تا سطح 20 کیلو ولت و بعضا 63 کیلو ولت به صورت گرم انجام می شد. به علت وقوع انقلاب اسلامی و متعاقب آن جنگ تحمیلی و خروج متخصصان آمریکایی از ایران، تعمیرات خط گرم به تدریج مورد بی توجهی قرار گرفت به طوری که در دهه شصت هیچ گونه تعمیرات خط گرم در ایران صورت نپذیرفت با توجه به نیاز عمده کشور به این تکنولوژی، وزارت نیرو تعمیرات خط گرم را در زمره سیاست های خود قرار داده است لذا راه اندازی گروه های خط گرم در شرکت های توزیع در دستور کار شرکت های تابعه وزارت نیرو قرار گرفته است.
هدف از این مطالعه بررسی تاثیر سوابق نگرش نسبت به محصولات جعلی و تقلبی از طرف مصرف کنندگان اندونزی و ارتباط آن با خرید محصولات تقلبی است. این تحقیق به طور عمده اثر عوامل اجتماعی و عوامل شخصیتی را در راستای ایجاد نگرش به خرید محصول تقلبی مورد بررسی قرار داده است. که در زمینه کیف های دستی است. حدود 250 پاسخ دهنده در بازه سنی 40-16 سال در این نظر جمع شده توسط پرسشنامه شرکت کرده اند. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که عوامل اجتماعی و شخصیتی تاثیر عمده ای بر این نگرش دارند. مطالعه نشان داد که نگرش مثبت مصرف کنندگان نسبت به محصول تقلبی با تقویت خرید بیشتر خواهد شد. در حالی که در وضعیت مصرف مصرف ککندگان هیچ تاثیری نمی گذارد. تغییر در هردو نگرش و تمایل به خزید محصولات تقلبی وجود دارد.
عوامل اجتماعی، عوامل شخصیتی، نگرش نسبت به محصولات جعلی و تقلبی، قصد خرید، وضعیت مصرف.
جعل و تقلب، تولید و فروش محصولات تقلبی به نظر می رسد با محصول اصل یکسان بوده و در سراسر جهان مثل قارچ رشد کرده است و به مرحله خطرناکی رسیده است.(پنز و استوتینگر 2005). علاوه بر این اندونزی یکی از چندین کشوری است که مجرم هایی در این زمینه داشته و در گزارش ایالات متحده ارائه شده که به سرعت به عنوان دزدان دریایی در بازار تجاری وارد شده و یک بازار غیرقانونی راه اندازی کرده اند که به طور فزاینده ای فروش خود را از طریق اینترنت و در داخل اصطبلها و در چرخ دستی ها در خیابان ها اجناس خود را ارائه می نمایند.
بازاریابی محیطی(که به طور متداول به عنوان بازاریابی سبز شناخته شده است) به فرایند فروش محصولات و/ یا خدمات مبتنی بر منافع محیطی اشاره می نماید. چنین محصول یا خدمتی می تواند با محیط سازگار باشد یا به شیوه ای سازگار با محیط ایجاد و بسته بندی شود. در تکامل بازاریابی سبز بسیار تعریف و تجمید شده سه مرحله طولانی وجود دارد. مرحله اول به عنوان مرحله بوم شناختی معروف گشته است. مرحله دوم مرحله محیطی نامیده شده است. مرحله سوم نیز به عنوان مرحله پایدار نامیده شده است. متاسفانه، رویکرد بازاریابی سبز تا حد زیادی برای ایجاد نقطه نظر های متفاوت در مصرف کنندگان، توسط خانه های مشترک(corporate house) به عنوان یک شاهکار تبلیغاتی مورد استفاده قرار گرفته است. موفقیت آتی در مادیت زدایی محصول و خدمات پایدارتر برای اجتناب از کوته نظری در بازاریابی سبز کوتاه، به طور متقاعد کننده ای به برقراری ارتباط و ارائه ارزش مطلوب به مصرف کننده در بازار بستگی خواهد داشت.
بازاریابی سبز، بوم شناختی، پایدار، بازار
اصطلاح بازاریابی محیطی (که به طور متداول به عنوان بازاریابی سبز شناخته شده است) در اواخر دهه 1980 و اوایل 1990 اهمیت یافت. این نوع بازاریابی زمانی در اروپا آغاز شد که یک سری محصولات خاص برای جو زمین مضر شناخته شدند. در نتیجه، محصولات جدید «سبز» نشان دادند که خسارت کمتری به محیط وارد می نمایند. انجمن بازاریابی آمریکا (AMA) اولین کارگاه آموزشی «بازاریابی بوم شناختی» را در سال 1975 برگزار نمود. این اقدامات و مذاکرات این کارگاه منجر به ایجاد یکی از کتاب های بازاریابی سبز تحت عنوان «بازاریابی بوم شناختی» شد.
دنیای عجیبی است که تکنولوژی های مربوط به آن تار جهان گستر ‘World Wide Web’ اغلب بدون پشتیبانی کافی عرضه می شوند و کاربران این تکنولوژی همه روزه با واژگان جدیدی بر خورد می کنند که باعث سر در گمی آنها می شوند. برای نمونه می توان به رشد نرم افزارهای open source اشاره کرد که عبارتند از:
برنامه های که بتوان آنها را گسترش داد و یا تغییراتی در ساختار آنها ایجاد کرد
متداول ترین این برنامه ها سیستم عامل Unix و به طور خاص Linux می باشد. این برنامه ها با وجود ثبات و پایداری، دارای یک مشکل بزرگ است و آن دشوار بودن آموختن این برنامه ها می باشد. کمبود راهنماهایی که به زبان ساده این برنامه ها را به مبتدیان آموزش دهد باعث شده است که این دسته از نرم افزار ها از جایگاه واقعی خود دور نگاه داشته شوند. PHP یکی از زبانهای اسکریپتی open source است و ابزار مفیدی می باشد که تا کنون علی رغم سادگی استفاده از آن هنوز به صورت شایسته ای از آن استقبال نشده است.
PHP چیست ؟
PHP سال 1994 توسط Rasmus Lerdorf ایجاد شد و مخفف واژگان Personal Home Pages به حساب می آید. با گسترش قابلیت ها و موارد استفاده این زبان PHP در معنای Hypertext Preprocessor به کار گرفته شد. عبارت پیش پردازشگر (Preprocessor) بدین معنی است که PHP اطلاعات را قبل از تبدیل به زبان Html پردازش می کند.
تشخیص انتشار عدم تعادل ولتاژ (VU)، بخشی انتگرالی در فرآیند مدیریت عدم تعادل ولتاژ (VU) است که بارها نسبتی از ظرفیت جذب عدم تعادل سیستم قدرت را به خود اختصاص می دهند. گزارش کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک IEC/TR ۶١٠٠٠-٣-١٣:٢٠٠٨ بیان دارنده یک روش اختصاص انتشار عدم تعادل ولتاژی می باشد که نشان دهنده این حقیقت است که VU (عدم تعادل ولتاژ) می تواند در نقطه اتصال رایج(PCC) مبنی بر عدم تعادل شبکه بالادست و عدم تعادل بار بوجود آید. اگرچه این در صورت تخصیص انتشار عدم تعادل می باشد، تکنیک های تشخیص انتشار پس از اتصال (منظور اتصال یک تاسیس خاص)، فقط در صورتی وجود دارد که بار تنها شرکت کننده عدم تعادل ولتاژ در نقطه PCC باشد. این روش تشخیص، نیازمند تفکیک سطح انتشار VU پس از اتصال، به بخش های اصلی اش می باشد. برای توسعه روش های مناسب بدین منظور، اطلاعات مورد نیاز مربوط به پیش و پس از اتصالات باید داده شوند تا اطمینان حاصل شود که این اطلاعات به سادگی پذیرفته می شوند. این مقاله مبانی نظری اصولی را که می توان از آن برای تشخیص سهم انتشار VU (عدم تعادل ولتاژ) ایجاد شده توسط منبع بالا دست، خطوط نامتقارن، و بار برای یک سیستم قدرت شعاعی استفاده کرد، ارایه می دهد. این روش، پیکربندی های مختلفی را برای بارها، شامل موتورهای القایی، ارایه می دهد. ارزیابی های بدست آمده با بکارگیری مبانی نظری بر سیستم مورد مطالعه، با استفاده از تجزیه تحلیل های پخش بار نامتعادل در MATLAB و با استفاده از نرم افزار DIgSILENT PowerFactory بدست آمده اند.
مدریت عدم تعادل ولتاژ سیستم های قدرت، نیازمند تکنیک هایی برای تخصیص و تشخیص سطوح انتشار VU به رویه ای متقارن، می باشد. در این روش، گزارش فنی IEC (IEC/TR ۶١٠٠٠-٣-١٣:٢٠٠٨ [١]) اصول راهنمایی را به اپراتورها و دارندگان سیستم ارایه می دهند تا بتوانند نیازمندی های اتصال نصب نامتعادل را برای سیستم های قدرت عمومی فشار-متوسط (MV)، فشار قوی (HV)، و فوق فشار قوی (EHV) تعیین کنند.